5/23/2009

DUN Penanti - BN BERTANDING KENA 'TEMBAK', TAK BERTANDING PUN KENA 'TEMBAK'

Pagi tadi telah berlangsungnya Penamaan Calon bagi DUN Penanti. Seperti yang kita sedia maklum, BN tidak meletakkan calon di kawasan tersebut kerana merasakan perletakan jawatan bekas ADUN Penanti, Fairus amat tidak wajar dan tidak bertanggungjawab. Pertandingan 4 penjuru di kawasan tersebut dapat kita saksikan mereka berlawan sesama mereka di sana.

Tapi apa yang menghairankan, sungguhpun BN tidak bertanding, pemimpin PKR masih lagi menggunakan kutukan dan hinaan BN sebagai senjata kemenangan mereka. Dakwaan mereka yang mengatakan bahawa calon bebas yang juga bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Nasional Pulau Pinang, Aminah Abdullah telah disogok BN untuk bertanding di kawasan tersebut amat tidak wajar.

Tanpa sebarang bukti, mereka yakinnya telah mendakwa kami sebegitu. Penyokong - penyokong fanatik Anwar Ibrahim sudah tentu mempercayainya. Tak perlu bukti. Putih kata Anwar, putihlah kata mereka. Hitam kata Anwar, hitamlah kata mereka.

BN tidak bertanding di kawasan tersebut, kenapa pula kami masih lagi sebagai bahan kotor permainan politik PKR. Anda lupa bahawa Aminah Abdullah merupakan bekas pejuang handal membela Anwar Ibrahim dulu.

PKR kata pemimpin-pemimpin mereka pejuang sejati, membela keadilan rakyat, pembela Melayu, Cina dan India, Lawan Tetap Lawan... macam-macamlah.. Bila orang seperti Aminah Abdullah, Dr. Chandra Muzaffar, Ruslan Kassin, Marina Yusof dan Ezam Noor ini keluar PKR, dikatakan pula BN 'beli' mereka. Takkan pula pemimpin yang dikatakan pejuang sejati ini sanggup meninggalkan parti yang dikatakan parti keramat mereka ini. Mesti ada sebab.

Inilah PKR... Sudah tahu kesilapan berpunca dari mereka, dialihkan pula dengan sogokan BN. BN juga mempunyai ramai ahli dan pemimpin yang pernah dan telah meninggalkan BN. Tapi kami tidak pernah menuduh PKR atau PAS apatah lagi DAP sebagai puncanya. Kami mengaku kesilapan kami. Dan kami perbetulkan.

PKR malu hendak mengaku kesilapan mereka. Takut reputasi pemimpin agung mereka, Anwar Ibrahim malu satu dunia. Situasi di DUN Penanti sebagai buktinya. Sudahlah letak jawatan ADUN tanpa sebab munasabah. Apabila Fairus tidak dibela, Fairus siap ugut akan dedah rancangan kotor PKR. Bila Anwar Ibrahim masuk campur, terus diam membisu. Nanti bila kami tuduh disogok, dikata kami ini memfitnah, menganiaya, binatang dan macam-macam.

PKR juga mahu menutup malu setelah Aminah Abdullah mendakwa parti ini pernah memujuk beliau agar tidak bertanding di DUN Penanti dengan bayaran ganjaran sejumlah wang dari mereka. Kami tidak tahu samada tuduhan beliau ini benar atau tidak. Tetapi itu yang bekas 'pemimpin keramat' kamu ini kata. Tapi macam biasalah, BN juga yang akan dipersalahkan. Mereka sahaja yang betul. Dulu Fairus nyaris-nyaris kata PKR salah (merujuk ugutan Fairus yang akan dedah taktk kotor PKR kerana tidak dibela). Lepas 'dipujuk' Anwar Ibrahim, terus cakap PKR betul balik.

Allah Maha Besar. Sekarang kamu boleh mendabik dada merasakan kamu kuat. Memang BN kali ini menang PRU tidak sehebat dahulu, kerana mungkin Allah ingin menguji kami. Tapi jangan terlalu bangga. Allah akan tunjukkan kebenaran yang sebenar..


3 ulasan:

GuruBashid berkata...

Itu yang membuatkan BN kebal dengan serangan pembangkang.

fedup berkata...

memang sudah di duga..kita jugak yang di kaitkan..kenyataan DSN hari ini menerangkan bahawa BN tiada langsung dalam hal calon2 bebas..

Saya masih tertunggu apakah yang akan di kaitkan lagi dengan BN..

Tak habis2 depa nie..isshh..apa la nak jadi...

PAPA GOMO berkata...

SALAM...
MANTAP ARTIKEL NI..
BILA NAK LEPAK MINUM DENGAN RAKYAT UMNO GOMBAK SELATAN???

NIZAR DAN SIVA TIDAK MENDAPAT KEADILAN YANG SEWAJARNYA http://www.gomounited.com/2009/05/ketidak-adilan-pada-nizar-dan-siva.html