8/17/2009

PRK Permatang Pasir - PAS GUNA A.SAMAD SAID UNTUK BERKEMPEN

Nampaknya, Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) juga akan berkempen membantu Pakatan Pembangkang untuk memenangi PRK Permatang Pasir. Ini disahkan sendiri oleh Penasihat GMP, Datuk A.Samad Said.

"Saya diberi pentas, bercakap soal PPSMI, tentang perkembangannya. (Tindakan) itu biasa sahaja, oleh kerana (ada) pilihan raya kecil. Itu adalah tafsiran (orang ramai). Saya cuma guna pentas (PAS)." Itulah kenyataan Penasihat GMP, Datuk A.Samad Said kepada media.

Kami dari UMNO Cawangan Gombak Selatan begitu hairan dengan tindakan PAS memanggil Sasterawan Negara ini. Sejak bilakah PAS memperjuangkan Bahasa Melayu? Apa kaitan penduduk Permatang Pasir dengan isu ini?

Banyak lagi isu di Pulau Pinang yang sehingga hari ini masih lagi dipersoal masyarakat. Apa perkembangan terbaru Kg. Buah Pala? Kenapa ianya tidak lagi diselesaikan? Apa peranan PAS dalam hal ini?

Jangan hanya tahu hendak mencari kelemahan orang. Perbetulkan kesilapan kamu dahulu. Kami dari UMNO Cawangan Gombak Selatan amat kesal dengan tindakan PAS menumpang populariti A.Samad Said.


Tiada ulasan: