12/18/2009

AHLI PARLIMEN WANGSA MAJU TAK SENANG DUDUK - 2 LAPORAN POLIS DIBUAT KE ATAS BELIAU.

Jika sebelum ini Evergreen Adventure Sdn. Bhd. membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong aka Mr. Political Badut, kini Persatuan Penjaja Wangsa Maju pula tampil membuat laporan polis atas tuduhan dan fitnah Mr. Political Badut yang mengatakan bahawa Gerai Rahashini Tom Yam telah menceroboh tanah DBKL, walhal gerai tersebut telah mempunyai lesen yang dibenarkan DBKL selama 15 tahun. Wow!!!!

Alasan juga diberikan bahawa gerai tersebut telah mengganggu lalulintas terutamanya jika berlaku kebakaran terutamanya kepada Bomba. Heh? Sudah 15 tahun gerai ini berfungsi, baru nak menyalak. Emmm...

Laporan ini dibuat berkenaan dengan penjaja Uptown Wangsa Maju yang peniaganya hampir 90% adalah Melayu dan dikatakan mempunyai kepentingan dari pihak DBKL dan UMNO Wangsa Maju.

Hmm... Entahlah, tuduhan yang mengarut dari Mr. Political Badut. Tapi musykil, gerai Melayu bila sudah lama bertapak, ada sahaja yang cuba hendak jatuhkannya. Alasan kesesakan lalulintas lah, gerai haram lah.. Tapi cuba lihat gerai di bawah ini : -





Ini merupakan antara gerai-gerai cina di kawasan Wangsa Maju. Jika dilihat gerai-gerai ini, memang betul-betul mengganggu lalu lintas dan berada di lokasi yang tidak sesuai. Apabila dilihat gerai-gerai cina ini, adakah logik ianya mendapat kelulusan dari pihak DBKL? Emmm...

Tapi yang peliknya, Mr. Political Badut tidak pula mempersoalkan gerai-gerai ini. Dia tidak pula mengaitkan gerai-gerai ini di Parlimen. Gerai Rahasshini yang sudah bertapak selama 15 tahun, siap ada lesen peniaga lagi, gerai itu yang dia menyalak di Parlimen. Tak pasal-pasal gerai tu terus popular. Kami pun tak pernah makan di gerai tu. Tapi itu la, Kenapa ye? Ini merupakan laporan yang diberikan dari seorang blogger yang juga merupakan peniaga Melayu di kawasan Wangsa Maju.

Kami nak tanya. Ada Dato' Shafei halau peniaga-peniaga Cina ni? Ada Dato' arahkan DBKL robohkan gerai-gerai Cina ni? Ada tak Dato' buat laporan tentang gerai-gerai ini? Tidakkan.. Sebab apa?

Sebab Dato' Shafei tidak ada kuasa untuk arahkan sesiapa. Sebab Dato' Shafei tidak mahu mengganggu periuk nasi orang lain, apatah lagi warga Wangsa Maju. Sebab Dato' Shafei amal diplomasi dan mengutamakan rakyat Wangsa Maju, tidak kira Melayu, Cina mahupun India. Sebab Dato' Shafei faham mereka mencari rezeki halal untuk keluarga mereka.

Ada Mr. Political Badut ni ambil tahu semua ini? Dia sebenarnya ada perancangan untuk menjatuhkan UMNO Wangsa Maju. Dia tahu kita sedang kuat. Dia tahu dia akan dibuang dari menjadi Ahli Parlimen pada PRU13 kerana rekod buruk dia sebagai Ahli Parlimen PKR. Sebab itu dia cari isu. Cari isu satu hal, ditempelaknya UMNO, peniaga-peniaga Melayu. Tak pula dia bangkitkan isu gerai-gerai cina seperti di gambar atas ni.

Siapa yang racist sekarang? Mr. Political Badut, sanggupkah bela nasib orang Melayu dan India di Wangsa Maju? Dia bukan setakat tak bela, tak pernah ambil tahu pun. Tanah-tanah tradisi Melayu di Wangsa Maju, ada dia ambil tahu? India-india yang susah di Wangsa Maju, ada dia ambil tahu. Yang berkepentingan sahajalah dia bela. Yang tak ada kepentingan? Sama sahaja. Kami kadang-kadang tidak faham kenapa masih ada orang yang boleh menyokong Mr. Political Badut ni... Apa yang dia buat untuk rakyat Wangsa Maju?

Inilah sikap Ahli Parlimen yang tidak layak sebenarnya memimpin. Tahu nak menyalak sahaja. Kepada pembaca, tepuk dada, guna akal, tanya hati anda.



Tiada ulasan: