12/11/2009

WEE CHOO KEONG aka MR. POLITICAL BADUT TERUS MENYALAK - DATO' SHAFEI AKAN TERUSKAN AGENDA BELA WARGA W.MAJU

Baru sebentar tadi kami mengunjungi blog Loceng Wangsa di http://locengwangsa.blogspot.com/. Penulis blog ini merupakan sahabat karib Dato' Shafei Abdullah. Beliau telah mengunjungi pejabat Dato' Shafei di Putrajaya pada 10 November lalu dan sempat bertanyakan kepada beliau tentang isu ini yang secara kebetulan telah dibangkitkan oleh Wee Choo Keong aka Mr. Political Badut semasa membahaskan penggulungan bajet Kementerian Wilayah Persekutuan oleh Dato' Raja Nong Chik. Dalam perbahasan itu Wee telah mengemukakan pertanyaan kepada Menteri WP tentang dakwaan kononnya Setiausaha Politik PM itu telah mencampuri urusan DBKL dalam operasi penguatkuasaan di kawasan Wangsa Maju.

Dato' Shafei yang mendapat tahu tentang perkara ini daripada seseorang yang berada di Dewan Rakyat yang telah melaporkan kepadanya, dan Dato' sempat memberikan ulasan spontannya kepada Loceng Wangsa dimana secara konsisten beliau telah berkata bahawa dirinya tidak akan terjebak dengan taktik kotor dan manipulasi yang dibuat oleh Ahli Parlimen Wangsa Maju itu; sebaliknya Dato' berkata akan tetap meneruskan agenda pembelaan kepada rakyat di kawasan Wangsa Maju tanpa memikirkan samada Wee Choo Keong perlu bersama-samanya ataupun tidak.

Penulis blog Loceng Wangsa juga di dalam blognya memberi penghormatan kepada Dato' Shafei Abdullah. Beliau mengulas "Tindakannya dengan meminta pihak DBKL supaya tidak mengambil tindakan drastik untuk merobohkan gerai-gerai sebagaimana yang didakwa oleh wakil rakyat pembangkang sebagai menghalang tugas-tugas DBKL itu telah mencerminkan kewibawaannya sebagai seorang pemimpin yang berhati rakyat yang tidak dimiliki oleh Wee Choo Keong."
Penulis blog ini juga menyatakan bahawa Choo Keong aka Mr. Political Badut resah dengan tindakan drastik dan pantas Dato' Shafei Abdullah membela Warga Wangsa Maju.

"Wee sepatutnya tidak gembira apabila melihat rakyatnya menghadapi kesulitan untuk meneruskan perniagaan, tetapi Wee dilihat begitu tidak senang hati apabila DBKL tidak meneruskan tindakan terhadap peniaga Melayu berkenaan, sebaliknya Wee menuding jari dengan mendakwa Shafei telah cuba mencampuri urusan DBKL."

Loceng Wangsa juga mengucapkan syabas kepada Dato' Shafei Abdullah atas tindakan beliau yang sewajarnya digelar Juara Rakyat.

"Saya ingin mengucapkan syabas kepada Dato' Dr. Shafei Abdullah kerana telah menampilkan martabat jati diri UMNO yang kini sedang mengetuai kerajaan BN di peringkat persekutuan. UMNO mestilah bertindak mendepani segala isu rakyat dengan segala iltizam untuk mendahulukan rakyat. Persetankan sahaja apa yang dibangkitkan oleh Wakil Rakyat PKR itu, kerana Wee Choo Keong sebenarnya sedang berhadapan dengan kekuatan UMNO Wangsa Maju yang dipimpin oleh penerajunya yang begitu dekat di hati rakyat.

Inilah pandangan seorang Aktivis UMNO yang bergiat aktif di dalam blog, iaitu Loceng Wangsa. Kami ingin mengucapkan Jutaan Terima Kasih kepada beliau kerana tampil memberi kenyataan peribadi beliau terhadap kepimpinan Dato' Shafei Abdullah.

Ini bukan soal pembelaan terhadap Dato' sahaja. Ini adalah soal maruah parti kita yang sekian lama bertapak di Wangsa Maju. Jangan biarkan Pakatan Pembangkang memijak kita sehingga Maruah Parti UMNO Wangsa Maju terus tergadai. Kita perlu bangkit. Bangkit menentang Pakatan Pembangkang Wangsa Maju.



Dulu Kami Diam...
Dulu Kami Membisu...
Kerana Kerja Kami...
Bela Nasib Rakyat Wangsa Maju...
Tapi Sekali Kamu Usik Kami...
1 Bala Tentera Menanti Kamu...
UMNO Cawangan Gombak Selatan Akan Mulakannya......
Kamu tunggu, Mr. Political Badut....


Tiada ulasan: