5/10/2010

PAS MUKA TEBAL TOLONG DAP - CERAMAH TAK DAPAT SAMBUTAN!!!


Kasihan tengok nasib pemimpin-pemimpin PAS dan PKR yang berkempen di Sibu. Misalnya di Kampung Hilir dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Nangka, jumlah penduduk di situ yang datang dengar ceramah mereka boleh dibilang dengan jari.

Menurut sumber, kehadiran pada ceramah tersebut tidak sampai 30 orang. Paling memalukan, ketika Exco PKR Kerajaan Selangor Yaakob Sapari sedang berceramah, beliau macam cakap sorang-sorang saja kerana penonton yang ada buat tak kisah. Mereka berdiri tepi jalan sambil hisap rokok.

Memanglah ramai tak datang, bosan nak dengar cakap mereka yang selama ini berapi-api menghentam kerajaan. Dr. Hassan Ali dan Sallahuddin Ayob pun ketika sedang tunggu giliran ceramah sudah macam orang mengantuk dan riak mukapun tak ada mood langsung.

Sebelum inipun, dah dengar pengundi-pengundi di Sibu bukan macam diSemenanjung. Mereka bukan ambil kisah sangat pasal orang luar yang datang berceramah di tempat mereka. Lagipun, PKR dan PAS dikatakan tak begitu relevan kepada mereka.

Ceramah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kampung Bandung, Sabtu malam juga kurang dapat sambutan. Dengar cerita kira-kira 200 orang hadir. Memandangkan banyak orang makan malam di gerai di sekitar tempat itu ia nampak macam ramai.

Seorang jentera kempen pembangkang yang ditemui di situ kedengaran merungut kalau begini boleh jatuh standard Anwar. Cuma Anwar yang bernasib baik kerana kes liwatnya bersambung bicara Isnin, beliau bolehlah mengelak datang berkempen ke Sibu.

Mana agaknya pemimpin PAS dan PKR dari Semenanjung nak letak muka kalau jumlah yang datang dengar ceramah boleh dikira dengan jari ini berterusan. Lagi satu yang menarik, walaupun Wong Ho Leong bertanding, yang buat kerja pasang poster dan bendera calon DAP itu terdiri dari muka-muka Melayu.

Tiada ulasan: