1/28/2011

RAKYAT TENANG KENA BUAT PILIHAN TEPAT !!!


Tan Sri Muhyiddin Yassin menyeru semua pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN)Tenang,supaya membuat keputusan yang tepat dengan memilih calon Barisan Nasional (BN), Mohd. Azahar Ibrahim sebagai wakil rakyat.Timbalan Perdana Menteri berkata, adalah penting untuk rakyat di kawasan itu memilih calon yang selari dengan kerajaan negeri dan pusat agar segala permasalahan mereka dapat diselesaikan secara efektif kerana BN mempunyai kuasa pentadbiran.

Menurut beliau,ia terbukti apabila kerajaan di bawah pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meluluskan peruntukan sebanyak RM30 juta dalam Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10) bagi membangunkan kawasan sekitar Tenang.Sambil menyuarakan keyakinan bahawa BN mampu mengekalkan DUN Tenang dengan majoriti yang lebih besar, Timbalan Perdana Menteri berkata, tiada sebab untuk rakyat di kawasan itu serta Johor keseluruhannya menolak BN yang telah banyak berjasa.

"Jika rakyat di sini memilih calon Pas (Normala Sudirman), wakil rakyat yang dihantar adalah pembangkang, dia ini bukan mempunyai kuasa pentadbiran, bagaimana hendak membantu menyelesaikan masalah rakyat seperti yang dijanji Pas.Pihak yang hanya boleh menyelesaikan permasalahan di Tenang ini adalah BN, apatah lagi dengan gandingan kerajaan negeri dan pusat," katanya semasa berucap pada Majlis Makan Malam Bersama Rakyat di sini malam ini.

Mengulas lanjut,Muhyiddin berkata, tiada pihak yang boleh mempertikaikan jasa BN membangunkan negara dan ia terbukti apabila Johor kini muncul antara salah sebuah negeri termaju di Malaysia hasil perancangan strategik kerajaan.Mengenai kempen pembangkang yang 'menjual' isu harga barang naik, Timbalan Perdana Menteri berkata, kerajaan sudah melakukan yang terbaik untuk menstabilkan harga barang termasuk membuat kawalan harga terhadap barang-barang tertentu.

Katanya,tiada negara lain di dunia ini yang sanggup melakukan kawalan harga demi kesejahteraan rakyat seperti mana yang dilakukan oleh Malaysia.

"Memang kita akui ada barang tertentu harganya naik kerana faktor pasaran tetapi ia jauh lebih rendah daripada negara lain, kerajaan sanggup membelanjakan berbilion ringgit dengan memberi subsidi demi kesejahteraan rakyat.Carilah di mana negara lain di dunia ini yang melakukan segalanya demi rakyat seperti yang dilaksanakan oleh kerajaan BN," soalnya.

sumber dari utusan malaysia

POST BY DR.ME...

Tiada ulasan: