2/20/2009

Apakah rasionalnya membela Elizabeth Wong?




Ketua Muslimat Pas Pusat, Nuridah Salleh memeluk Elizabeth tanda sokongan.

Sokong? Sokong apa? Sokong perbuatan Eli ke?




“I WISH TO STATE THAT I AM NOT ASHAMED OF MY SEXUALITY AS A WOMAN AND AS A SINGLE PERSON. I HAVE BROKEN NO LAW. I STAND BY THE FUNDAMENTAL PRINCIPLE IN A DEMOCRACY THAT EVERYONE HAS A RIGHT TO PRIVACY”. Di terjemahkah secara ringkas dalam bahasa melayu, “saya tak buat salah dan tidak malu hanya kerana saya tidak berkahwin”. Cuba fahamkan kenyatan Cik Eli ini. Ini kami hendak tanya sikitlah, isu gambar bogel Adun mereka ini bila tersebar meluas dan memalukan si Eli ini. Dakwanya menjatuhkan maruah beliau sebagai seorang wanita. Single pula tu!


Kenyataannya di atas adalah dasar ingin mempertahankan dirinya sebagai seorang perempuan dan mempunyai hak yang sama seperti yang lain di dalam hal peribadinya. Baiklah. Fair enough. Sekarang, soalannya di manakah letakknya soal moral dan jati diri? Kita penat membicarakan tentang gejala sosial melanda masyarakat kita sekarang ini. Lebih – lebih lagi di kalangan remaja dan belia. Dan ini amat membimbangkan.


Sekarang bila hal sebegini keluar dan melibatkan salah seorang pemimpin dari sebelah sana, kenapa tiada yang mahu membicarakan tentang moraliti. Asyik dok bercakap tak patutlah orang membuat si Eli ini macam ini. seperti kenyataan Ketua Wanita MCA, Datuk Paduka Chew Mei Fun di dalam NST pada 17/02/09 – ‘We are outraged by such shameful acts using women as sexual objects. It is an invasion of privacy.’


Adakah wanita ini juga akan di bela juga oleh

Muslimat PAS jika gambarnya tersebar?



Kalau beliau ini bukan seorang Adun atau public figure dan gambar itu tersebar di luar sana agak – agak kecoh tak macam ini? Ini satu lagi hendak tanya, dia single kalau berkahwin macam pula kenyataan dia? Asyik putar – putar dia tidak bersalah. Itulah dia PKR. Asyik memutar kenyataan sehingga yang lain pun termakan dengan putaran Inul 360 dia.


Cukup – cukuplah. Kepada semua Ahli UMNO amnya, khusus di KL dan Selangor dan juga orang melayu yang ada –ada ini cuba buka minda. Tidakkah terpukul di benak di sebalik apa yang berlaku. Mereka ini sudah bersiap sedia. Salah satu daripada taktiknya adalah bila ada dua pemimpin mereka bertelagah tentang pendapat maka mereka akan cuba membesarkan isu tersebut ( kes Uncle Karpal dengan DSAI). Lepas itu keluar kes Bukit Selambau dan Bukit Lanjan (dua – duanya pasal skandal). Kalau rajin cuba baca sejarah China Lama.



Ini adalah taktik bagaimana mereka mendapat undi dan raih simpati rakyat. Kalau hendak senang lagi cuba ingat cerita ketam melayu dan ketam cina. Ini mereka ingin buat!Cuba baca balik kenyataan yang berikan oleh kepala – kepala mereka. Semua menyerang kepimpinan dan kewibawaan barisan kita. Semua mengatakan ia adalah agenda politik BNlah UMNOlah, ironiknya kenapa tidak kaitkan parti kompnen lain? Kami tertanya – tanya juga.


Sudah tiba masanya kita orang – orang melayu dan UMNO khususnya bangun dan kembalikan kedaulatan dan ketuanan kita di tanah pusaka ini. Nampakkan belang mereka sekarang sehingga menderhaka kepada Sultan dan tidak menghormati undang – undang. Baca kembali kisah Raja Mendeliar dan Si Kitul yang mengadu domba (fitnah) sehingga terbunuhnya keluarga Bendahara (kalau malas hendak membaca cari cerita Tun Fatimah lakonan Datuk Maria Menado). Ini adalah realitinya.



Pada Pemuda dan Puteri, bangun! Ayuh jalankan tugas kita! Perhebatkan lagi usaha kita agar kepimpinan dan ketuanan kita di tanah tercinta ini akan terus berkekalan. Cukup – cukuplah di ulit dan mengulit diri kita ini. Inilah masanya untuk pemimpin – pemimpin muda menunjukkan kepimpinan anda bahawa anda inilah yang di katakan pepatah ‘patah tumbuh hilang berganti’

Wassalam.

Tiada ulasan: