2/19/2009

Mesej buat 3 Calon Pemuda UMNO Malaysia

3 Calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia telah mengadakan sidang Debat anjuran TV9. Masing - Masing mempunyai kekuatan yang tersendiri. Bagi kami dari Cawangan Gombak Selatan,sesiapa pun yang memenangi jawatan Ketua Pemuda UMNO pada pemilihan Mac ini akan melakukan sesuatu untuk menarik lebih ramai golongan muda.

Melalui analisis keputusan PRU 12 Mac lepas, golongan muda merupakan golongan yang teramai sekali mengundi pembangkang dan menyebabkan beberapa negeri di rampas pembangkang. Ini merupakan cabaran utama Pemuda UMNO dalam mengembalikan keyakinan mereka terhadap golongan ini.

Apa yang diharapkan, Datuk Mukhriz, Dato' Dr. Khir Toyo mahupun Khairy mampu bekerjasama dengan lebih baik bagi menyelesaikan masalah ini. Ini merupakan impian kami di cawangan Gombak Selatan. Jangan jadikan pertandingan ini sebagai medan untuk mendapat publisiti murahan. Jadikan ia sebagai pertandingan sihat yang dapat menyatupadukan Pemuda UMNO. Kita sedia maklum ketiga-tiga calon ini mempunyai kekuatan yang tersendiri. Namun, untuk memimpin Pemuda UMNO Malaysia, ia bukanlah semudah yang di sangka.

Pemimpin muda dari PKR, PAS mahupun DAP akan sentiasa bergerak pantas mendekati golongan muda. Kita mampu bergerak lebih pantas dari mereka. Kita perlu bersatu. Bersatu menentang kuasa Pemuda Pembangkang. Apa yang perlu hanyalah semangat,kerjasama dan bersatu padu dalam merealisasikan impian ini. Jangan leka berkempen untuk kemenangan individu tetapi lupa akan perjuangan Pemuda UMNO. Kita sedia maklum Pemuda UMNO suatu ketika dulu digelar 'singa' dalam arena politik tanah air sehinggakan digeruni pihak lawan. Kini kembalikan semula sakti itu.

Bangunlah wahai Pemuda UMNO. Bangkit dari lena. Angkatan Muda Keadilan?, Dewan Pemuda PAS?, atau Pemuda Sosialis DAP?, hanya kanak-kanak yang kerdil tetapi lincah memasuki gelanggang pemuda. Kita tahu kita lebih kental....


Tiada ulasan: