5/25/2009

PKR Tawar Aminah RM80 Ribu dan Jawatan Presiden MPPP. WOW!!! - INIKAH PARTI PERJUANG HAK RAKYAT...

Calon Bebas Aminah Abdullah hari Isnin membuat laporan polis di balai polis Bandar Perda bagi mendapatkan jaminan keselamatan ekoran tindakannya henda mendedahkan tawaran Parti Keadilan Rakyat (PKR) kepadanya dan sebagai balsan beliau hendaklah menarik diri daripada bertanding pada pilihan raya kecil DUN Penanti.

Menurutnya yang juga bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Nasional Pulau Pinang, beliau membuat laporan polis berkenaan kerana bimbang dengan keselamatan diri dan keluarganya.

Sehubungan itu sebagai susulan, beliau akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) esok dengan menyerahkan bukti tawaran yang dibuat oleh PKR tersebut.

Beliau mendedahkan, PKR menawarnya RM80,000 dan jawatan Presiden Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dengan syarat beliu hendaklah menarik diri daripada bertanding pada pilihan raya kecil berkenan.

Difahamkan, Aminah mempunyai rakaman perbualan dan gambar antaranya dengan pemimpin PKR yang membuat tawaran berkenaan.

Ini adalah pendedahan dari bekas pemimpin dan pejuang Reformasi Anwar. Tapi macam biasalah, pemimpin PKR akan mengatakan bahawa Aminah Abdullah telah diupah BN untuk mendedahkan perkara ini. Bila beliau dedahkan mainan politik kotor PKR, dikatanya BN upah. Cuba BN dituduh, dicanang satu dunia. Belum ada sebarang bukti, sudah dikatanya memang betul, sah bla3.

Tujuan kami mendedahkan perkara ini bukan untuk berkempen, tetapi kita berasa kecewa dengan sikap Pakatan yang sentiasa menghina kita sebagai alat untuk berkempen walaupun kita tidak bertanding di DUN Penanti. Jadi, seharusnya rakyat berfikir, kenapa ramai bekas-bekas pejuang Anwar Ibrahim keluar PKR dan mendedahkan niat buruk mereka.

BN sentiasa memastikan ahli yang melakukan rasuah dan politik wang didakwa dan dihukum mengikut undang-undang. Kita sentiasa memperbaiki kelemahan kita. Tetapi, sikap PKR dan Pakatan sentiasa mendabik dada mengatakan parti mereka bersih dari rasuah. Tidak pernah mengakui kesilapan mereka. Bila bekas pemimpin mereka membongkar ada berlakunya rasuah dan politik wang dalam parti, dituduh pula BN mengupah. Sudah pula, menghina dan mencaci BN.

Semoga kebenaran akan terbukti.

14 ulasan:

fedup berkata...

Banyaknyer duit diowg tu..

nape tak tolong rakyat asyik tolong geng2 dia jer..

rakyat bukak mata sikit..sape sebenarnya mengamalkan dasar kronisme nie..

satu2 dah owg dedah taaaaakkkaannnlah tak paham lagi signal tu..

Samurai berkata...

sapa tak bertanding... tok sah nak menyibuk.... kalau nak menyibuk... pi ler masok bertanding... hahahahaha... jgn main cakap belakang plak... hihihihihi

Tanpa Nama berkata...

AMBIL WANG TU LA MINAH, RM80 RIBU HOII ,AWAT HG TAK AMBIL BODOH BETUL HG NI,BAGI KAT AKU BOLEH AKU BAYAR HUTANG, LA NI DAH TERUK BANYAK.NAJIB RM560B,DIA KEBAS DIAM2BODOH HANG,NTI HANG MINTA LAGI.

Tanpa Nama berkata...

edarkan cd tu segera kita pakat dengar, hehehe, tak pun masukkan dalam blog ni pun takper.

Tanpa Nama berkata...

SEMUA ORANG TAU PLOT BNUMNO!ITU YANG DIKATA SATU MALAYSIA.

hasman berkata...

kalau dipikirkan adalah tak masuk akal 80k.kalau yapun cakaplah 80juta ke 800juta ke.minah...minah...dah nyayok agaknya orang tua ni.kita tu dah masuk gulungan warga emas buatlah macam orang tua..taksah lah masuk politik.....jaga cucu lagi baik .....

TokAyah berkata...

Bukan tak faham......dari dulu lagi buat-buat tak faham......Politik ni dah lama diperkenalkan oleh aljuburi dan konco-konconya. Sejak al juburi jadi TPM dulu mana konco-konconya yang tak hidup mewah........

Ct berkata...

Betol la cakap UMNO GOMBAK SELATAN. Belum siasat lagi penyokong2 pembangkang da kate UMNO guna Aminah ini..

Akum, UMNO GOMBAK SELATAN ni just nak bukti kt korg bhawa parti yang korg bangga2kan sgt tu pun bknla baik sgt..

Mmg UMNO xbertanding.. Abis tu, knp plak PKR serang UMNO dalm kempen PRK..? Serang la bekas Ketua Wanita korg ni..

Pasni korg tgk la.. ramai pemimpin PKR kuar parti gi.. Tapi korg ni mmg buta.. Mase ezam dlm PKR.. disanjung nak mati.. Bile dia bla dr PKR.. di caci plak...

Kowg mmg btol2 da kne main dgn anwar

Anak Wangsa Maju berkata...

Tol ckp ct.. Lom pape gi da maki.. tunggu la Aminah bawa kes ini ke mahkamah..

Oooo.. Lupe.. Kes mahkamah ni bile dorg menang, puji mahkamah. Bile kalah, maki mahkamah. Xnk ngaku da wat silap.. Yg pnyokong2 ni, mbabi bute ikut je la.. bile da kne main, tau kecewa, kuar parti..

fedup berkata...

Samurai..samurai..kalau mulut busuk pemimpin kowg tu yang tak gie usik kitowg kami pon tak hingin nak nyebok hal kowg..nak tergolek ker nak melingkop ker..pasal kowg la..

yang dedahkan bekas pemimpin kowg gak..gie la serang dia..dia yang buat press konpren bukan UMNO ker BN ker..cuba la rasional kat situ..Oh lupa..diowg takde rasional..just follow the leader..

ini yang di panggil seperti melepaskan anjing tersepit,sudah terlepas kita di salak dan gigitnya!..

yang takdak nama..sudah2 la tu..dah macam PANTI plak hah ako nengok..yelah macam kata bidalan seperti ayam jantan, nyaring kokoknya tapi ekor bergelumang taik!..ker ayam betina..

UMNO..dulu,kini dan selamanya..

fedup berkata...

Takdak nama..

pakai fatwa Tok Goku nampak..

jgn nak kaitkan dengan kitowg lak..yang kasi lesen besar kat kowg kan TOk Goku..ok la tu..

betul kak minah ambik..ambik..diowg suruh..saya cuma nak ingatkan..tu semua bakal jadi darah daging kita..dunia lepas la akhirat camner..

Hai..patutlah hati semua gelap..busuk!..

Santiago berkata...

siaper MB perk skrg ni?
saper nak jawab.
who he?

Santiago berkata...

wei ko luluskan la aku punyer komen
heheheheh

Fitri berkata...

MB Perak, Dr Zambry la. Ape yg x pueh hati? sbb dia tu itam? x kn la, seputih2 Nizar tu pun, ikut telunjuk Nga Nga gk.. Baik si Itam yg ikut ckp Najib, at least dia jaga Melayu (bangsa kamu jgk ye x?)