8/11/2009

GMP NAK BUAT DEMO LAGI - MANUSIA PENTINGKAN DIRI SENDIRI !!!!!!!!

Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) sedang berbincang untuk mengadakan demonstrasi kedua mereka. Sumber ini kami perolehi dari Malaysiakini.

Orang-orang seperti ini semakin hari semakin melampau. Makin kita layan orang-orang macam ini, makin menjadi-jadi. Apa rasionalnya mengadakan demonstrasi jalanan hanya untuk menangani isu pendidikan? Kenapa? Cubalah fikirkan orang awam dan peniaga di kawasan sekitar. Mereka perlukan keamanan. Tidak suka demonstrasi yang dianjurkan oleh kamu.

Apa lagi masalah kamu GMP? Kamu suruh mansuhkan, kami telah mansuhkan. Cuma ianya akan dimansuhkan pada 2010, iaitu secara berperingkat. Takkan nak terus mansuh. Kita cuma perubahan ini tidak mengganggu pelajaran pelajar sekolah. Itu salah juga?

Kami dari UMNO Cawangan Gombak Selatan ingin menasihati GMP agar tidak mengadakan demonstrasi di sekitar Kuala Lumpur. Buatlah di kawasan yang lebih sesuai seperti di stadium atau kawasan-kawasan yang tidak mengganggu orang awam dan peniaga. Bukan niat kami untuk menggalakkan mereka membuat demonstrasi. Sebab kita halang macam mana sekalipun, mereka tetap akan buat.

Jangan pentingkan diri sendiri. Hanya pentingkan penyokong anda sahaja. Fikirkanlah orang awam dan peniaga. Kanak-kanak yang ingin berjalan-jalan bersama keluarga juga menjadi mangsa dek kerana demonstrasi kamu.

Oleh itu, lakukan demonstrasi di kawasan yang tidak mengganggu sesiapa. Buatlah di stadium. Ada 4 negeri naungan Pakatan yang mengambil kesempatan menyokong kamu. Mintalah permit di stadium-stadium Negeri naungan Pakatan. Berteriaklah sesama kamu. Menyalaklah sampai subuh.

Tak habis-habis berdemonstrasi....

1 ulasan:

eXception berkata...

Diorang tak paham bahasa melayu kot? A Samad Said dah jadi kuda tunggangan PR... Kesian Sasterawan Negara...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan