8/13/2009

Isu Arak Di Selangor - LAKONAN TERBAIK PAKATAN.

“Saudara boleh ambil gambar mereka, kalau hendak salam, ikutlah". Ikuti ungkapan Raja Pakatan Pembangkang, Anwar Ibrahim selepas mengadakan sessi perbincangan bersama Dr. Hassan Ali dan Ronnie Liu. Bagaikan tiada apa yang berlaku.

Jika sebelum ini, Dr. Hassan Ali dianggap sebagai hero PAS dalam mempertahankan tindakan MBSA, tidak sama sekali menggadaikan maruah Agama Islam, hari ini seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku.

Begitu juga dengan Ronnie Liu yang dijulang sebagai Hero Bukan Islam kerana mempertahankan desakan beliau untuk memulangkan semula arak yang telah dirampas. Memang benar kata Teresa Kok, Ronnie Liu adalah 'hero' mereka.

Nampaknya lakonan mereka memang berjaya. Dr. Hassan Ali telah menipu kesemua masyarakat yang mengikuti perkembangan di Selangot. Segala gesaan,desakan dan peringatan beliau sebelum ini mati begitu sahaja. Apa yang Islamnya PAS?

Lakonan berkesan menjelang PRK Permatang Pasir. Tapi kita tidak bodoh. Rakyat boleh menilai sendiri sejauh mana kebenaran Pakatan Selangor..


3 ulasan:

fedup berkata...

salam UCGS..

muntah ako nengoknyer..apa la punya owg takde pendirian langsung..nie semua gara2 sebab nak PRK Permatang Pasir..janganlah ada yang terpedaya lagi..ako macam tak leh terima yang si hassan tu pakar motivasi tetapi bagi aku kalu macam nie jgn nak motivasikan anak2 owg dah..cakap tak serupa bikin!..

Tanpa Nama berkata...

nie le..padahnya
kalo masuk politik utk perut sendirik...
agama pon d main2kan..
dalam PAS mana lagi pejuang agama..
cuba sebut...sape dalam PAS yg perjuangkan islam...
sori...aku cakap..memang xde..

YANG GAMBI berkata...

Salam,

Terima kasih kesudian tuan dan seluruh pengelola UMNO Cawangan Gombak Selatan menyelitkan blog kawan.

InsyaAllah, kita sama-sama terus menegak kebenaran di atas kemungkaran pengkhianat bangsa dan agama dari PAS & PKR serta melemparkan musuh umat Melayu DAP jauh dari bumi Melayu ini....