8/28/2009

MENJELANG HARI MERDEKA - SEMARAKKAN 1MALAYSIA

Menjelang beberapa hari lagi kita akan menyambut kemerdekaan yang ke 52. Namun persoalannya yang timbul kini, sejauh mana kita mampu menghayati erti kemerdekaan?

Slogan 1Malaysia yang diilhamkan oleh Perdana Menteri Malaysia, Dato' Sri Najib Tun Razak adalah nadi kemerdekaan Negara kita. Kita sewajarnya bersyukur kerana dilahirkan di Malaysia yang mempunyai pelbagai penganut Agama dan Bangsa.

Bangsa Melayu, Cina dan India antara kaum utama di Negara ini. Dan kita sewajarnya memupuk semangat kekeluargaan di kalangan kita. Tidak perlu kita mempertikai atau menafikan hak sedia ada. Kerana ianya terbukti mampu menguatkan semangat perpaduan di Negara kita.

Ayuh kita bersatu. Kita semarakkan kemerdekaan yang kita kecapi ini. Jangan kita membiarkan mana-mana individu atau sekumpulan manusia memecahbelahkan kita semua. Golongan sebegini sengaja mengapi - apikan kita semua dengan mempertikaikan hak keistimewaan, hak kebebasan dan perlembagaan sedia ada untuk kepentingan mereka. Walhal ianya bukanlah satu bebanan untuk kita bersatu. Ia adalah satu simbol perpaduan kita.

Ayuh.. Kibarkan jalur gemilang. Tanda kekeluarga 1Malaysia...

3 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Salam,

Selamat menyambut ulang tahun Kemerdekaan Malaysia ke 52.....

MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !

Nasionalis1982 berkata...

Salam Kemerdekaan

Menjelang 31 Ogos : Wajib tonton 1957 Hati Malaya

http://nasionalis1982.blogspot.com/2009/08/menjelang-31-ogos-wajib-tonton-1957.html

YANG GAMBI berkata...

Salam Merdeka,

Semoga Allah melindungi tanah air kita dari pengkhianat bangsa dan agama.

Merdeka ! Merdeka ! Merdeka !