8/14/2009

PRK PERMATANG PASIR - ROHAIZAT OTHMAN CALON YANG SESUAI

Pemilihan Setiausaha UMNO Bahagian Permatang Pauh, En. Rohaizat Othman dianggap calon yang tepat untuk Pilihanraya Kecil DUN Permatang Pasir. Ianya telah diumumkan oleh Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau membuat pengumuman tersebut di Bukit Merah, Permatang Pasir pada jam petang ini. Nama Rohaizat pernah disebut-sebut akan dicalonkan bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Penanti baru-baru ini. Namun, ianya tidak menjadi kenyataan setelah BN memutuskan untuk tidak bertanding di DUN Penanti kerana perletakan jawatan Bekas ADUN, Sdra. Fairus dianggap tidak munasabah dan tidak bertanggungjawab.

Kerusi DUN Permatang Pasir kosong ekoran kematian penyandangnya, Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman kerana serangan jantung pada 31 Julai lalu. Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) menetapkan tarikh penamaan calon pada 17 Ogos ini. Sebelum ini, Umno bahagian Permatang Pauh menyenaraikan empat calon termasuk Mohd Zaidi kepada pucuk pimpinan untuk memilih calon yang terbaik untuk mewakili parti itu.

UMNO Cawangan Gombak Selatan menyatakan pendirian menyokong calon BN yang telah dipilih. Sama-sama kita bekerja keras bagi mengembalikan DUN Permatang Pasir ini.

Tiada ulasan: