12/13/2009

NAJIB MINUM ARAK? - AL FITNAHTUL ASSHADDU MINAL QATL...

Tiba-tiba hari ini kami terpanggil untuk memberi kenyataan mengenai isu gambar ini yang telah disensasikan oleh pembangkang. Datuk Seri Najib minum arak?

Apabila kita lihat sekali, tanpa soal selidik kita akan membuat andaian sendiri bahawa memang benar itu adalah arak.

Bagi mereka yang arif tentang lawatan protokol di peringkat antarabangsa, Negara-Negara ada menyediakan sejenis minuman buah khas buat tetamu yang beragama Islam. Minuman ini adalah sejenis Jus buah-buahan seperti Epal dan Nenas.

Aik, Anwar Ibrahim tak tahu ke? Bukan dia selalu pergi luar Negara. Diakan ramai 'sahabat' dari luar negara.

Hmm... Pembangkang fitnah lagi. Kalau setakat hendak menipu orang-orang kampung bolehlah. Jika orang yang profesional dan arif tentang perkara ini, dan kemudian mengiyakan fitnah, sememangnya orang ituterlibat dalam fitnah ini.

Datuk Seri Najib tidaklah sebodoh itu. Beliau tidak akan melakukan sesuatu yang memalukan Agama, Bangsa dan Negara.

Yang pembangkang, terus memfitnah. Ditayang gambar ini di seluruh akhbar-akhbar mereka. Tak ada nak siasat dahulu betulkah air yang Datuk Seri Najib minum itu ada kandungan arak ataupun tidak? Bukannya hendak dengar penjelasan Datuk Seri Najib terlebih dahulu mengenai air yang beliau minum pada ketika itu? Tahu-tahu, terus membuat andaian membabi buta.

Niat murni Datuk Seri Najib ke Selatan Thailand untuk menyelesai dan membela umat Islam di kawasan tersebut telah disalaherti oleh Pembangkang. Pembangkang seolah-olah cemburu dan tidak puas hati dengan pendekatan Datuk Seri Najib yang lebih terbuka dalam isu Selatan Thailand.

Kepada rakan-rakan blog lain, sila siarkan gambar ini dan beri penerangan di dalam blog anda. Kita tidak boleh biarkan Perdana Menteri kita dicemar dengan fitnah Pembangkang. Ayuh, kita terangkan pada mereka.

2 ulasan:

Arif Omar berkata...

jangan layan sangat si bodoh pendokong PAS tu. bukan kenal dunia dan tahu prosedur protokol antara bangsa. katak bawah tempurong mereka ini

fedup berkata...

Salam UCGS..

Astaghfirullah hal azim..tergamak diowg memfitnah sampai tahap tuh..

Petikan dari Shahih Bukhari -
Dari ABu Hurairah ra katanya: Rasulullah saw bersabda: "Nanti akan terjadi ftnah (kekacauan). Orang yang duduk dalam menghadapi fitnah itu lebih baik dari yang berdiri. Orang yang berdiri lebih baik dari yang berjalan. Orang yang berjalan lebih baik dari yang berlari. Siapa yang ke muka dalam masa kekacauan, niscaya akan di kemukakannya. Maka siapa yang memperoleh tempat berlindung, hendaklah dia berlindung."

Kenapalah sampai tahap itu mereka sanggup memfitnah..cukup2 lah kowg nak memfitnah owg..kalau kowg nak pertikai buat kerja ke tak..silakan..tapi sampai ke tahap ini..aku rasa..entahlah apa perkataan yang patut aku pakai..

Semoga Tuhan mengampuni dosa saya dan anda..