1/25/2010

ZULKIFLI NORDIN DIPECAT? - ANWAR DIKTATOR !!!

Polemik isu kalimah Allah nampaknya telah memecahbelahkan Pakatan Pembangkang. Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Nordin yang lantang dan mempunyai ideologi berbeza dari PKR akan diambil tindakan.

Mesyuarat khas Biro Politik PKR akan diadakan pada Selasa depan bagi membincangkan tindakan Zulkifli Nordin yang membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berhubung isu kalimah Allah.

Setiausaha Agung PKR yang baru, Saifuddin Nasution Ismail berkata, mesyuarat berkenaan akan dipengerusikan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Zulkifli Nordin pada hari Sabtu yang lalu telah membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad kerana kenyataannya mengenai isu kalimah Allah disifatkan boleh mengelirukan umat Islam.

Ini bukan kali pertama Zulkifli bertelagah dengan Khalid kerana sebelum ini mereka berdua pernah saling melemparkan kenyataan sehingga menyebabkan Zulkifli pernah diberikan surat tunjuk sebab oleh PKR. Ditanya lebih lanjut, Saifuddin berkata, perkara itu akan dibincangkan di peringkat Biro Politik terlebih dahulu sebelum sebarang keputusan rasmi mengenainya dibuat.

Sementara itu Khalid Samad nampaknya tidak ambil kisah dengan laporan polis yang dibuat oleh Zulkifli dan sebaliknya tetap berpegang dengan kenyataannya sebelum ini kerana berpendapat ia tidak bertentangan dengan pendirian rasmi Pas dan PKR.

Beliau juga mempersoalkan kepada Ahli Parlimen PKR itu tidak buat laporan polis terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Nik Aziz Nik Mat kerana mempunyai pendirian yang sama dengannya.

Dulu, PKR lantang melaungkan kebebasan bersuara dan menuduh UMNO dan BN tidak mengamalkan kebebasan bersuara atau gelaran "Yes Man". Sekarang? Apa cerita? Lepas ini, pemimpin PKR akan lebih bersikap diam diri dan tidak akan menegur mana-mana kesilapan yang diamalkan pemimpin mereka. Nampaknya tuduhan yang mereka tuju pada kita kini kembali pada mereka. Anwar Ibrahim semakin tunjuk belang. Anwar Ibrahim Diktator.

Yang hairan, kenapa Zulkifli Nordin masih setia bersama PKR? Sudah-sudahlah Uncle Zul.. Keluarlah dari PKR.. Pelbagai drama dan lakonan telah kamu saksikan dalam PKR. Sanggup gadaikan maruah Agama untuk tarik pengundi bukan Islam. Itukah ideologi kamu?

Terpulang Uncle Zul....


2 ulasan:

Mantan Pemuda UMNO Bahagian Tapah berkata...

Bukankah zul kulim ni peguam anvar...

Bukankah anvar juga ada buat statement yg bercanggah tentang isu kalimah Allah, kenapa tak saman aje anvar tu ?!!

Alahai....sudah2lah buat drama bersiri tu.Kenapa masih nak bersekongkol dgn org sperti anvar, paling leceh pun....keluar dan jadilah BEBAS !!

Tanpa Nama berkata...

saya merasakan yg akan meninggal kan PKR tetapi dia merasakan kukan masa yg sesuit kerana jika dia meletak jawatan maka PKR akan mengadakan cerita bahawa beliau orang yg bersalah atau dia seorang yg tidak bersih didalam parti itu........