1/09/2011

LIWAT ANWAR - CHOO KEONG DAKWA KARPAL ADA BUKTI !!


Pengerusi DAP, Karpal Singh digesa memberikan respons segera terhadap kenyataan Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong yang mendakwa beliau mempunyai bukti kukuh bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim terlibat dalam kes liwat.

Gesaan itu dibuat oleh bekas Pengerusi DAP Johor, S. K. Song yang turut menuntut kalangan pemimpin DAP lain agar tidak mengunci mulut berhubung dakwaan berkenaan.

Menurut beliau, tanpa bertindak dalam menjawab segala dakwaan terbabit, ia akan mendorong sesiapa sahaja memberikan pelbagai andaian terhadap kenyataan Choo Keong.

‘‘Selama ini mereka lantang bercakap soal moral dan prinsip tetapi apabila berhadapan dengan dakwaan Choo Keong, kenapa diam?

‘‘Saya pun rasa hairan mengapa Karpal dan pemimpin DAP lain mendiamkan diri. Mereka perlu jawab,’’ katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Choo Keong melalui entri terbaru di blognya http://weechookeong.wordpress.com yang menggesa Karpal supaya menawarkan diri sebagai saksi kes liwat yang dihadapi Anwar.

Ini kerana, jelas Choo Keong, Karpal pernah menyatakan secara terbuka dalam ceramah DAP di Hotel Federal pada 1997 yang beliau mempunyai bukti kukuh bahawa Anwar terlibat melakukan sodomi.

Menurutnya, sekiranya Karpal menolak berbuat demikian, ia secara tidak langsung memberi imej buruk kepada ahli Parlimen pembangkang itu kerana sanggup membuat kenyataan palsu di tempat awam.

Dalam entri itu, beliau turut berkata: ‘‘Saya tidak percaya Karpal sebagai pengamal undang-undang akan membuat kenyataan demikian tanpa mengenal pasti dan mempunyai bukti kukuh berdasarkan kenyataan Azizan Abu Bakar (bekas pemandu Anwar) bahawa beliau diliwat Anwar ketika itu.’’


POST BY DR. DOL...

Tiada ulasan: