1/03/2011

PENOLAKAN KHUSRIN BERMOTIFKAN POLITIK !!!


Apa yang saya lihat sekarang ni Pembangkang sering mainkan isu berkenaan dengan pelantikan Datuk Mohammed Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor.adakah beliau membuat salah ??? nampaknya ini adalah bermotifkan Politik.

ini dinyatakan oleh Naib Presiden UMNO,Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi sendiri,Beliau juga menganggap,kebimbangan kononnya akan wujud krisis perlembagaan berikutan pelantikan berkenaan hanyalah andaian semata-mata.''Tiada krisis perlembagaan dalam isu pelantikan Mohammed Khusrin sebaliknya segala yang terjadi akibat 'krisis minda' di kalangan pemimpin pakatan pembangkang,'' katanya.


Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan penutup program anak angkat Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Sekolah Kebangsaan Sungai Nipah semalam.

laporan dari UTUSAN MALAYSIA menyebut Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata,pemimpin pembangkang tidak mahu menerima hakikat bahawa SUK Selangor harus datang di kalangan pegawai-pegawai Perkhidmatan Awam Persekutuan.

''Pelantikan Mohammed Khusrin tidak menyalahi Perlembagaan Persekutuan dan Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor.Mengikut sejarahnya,Selangor merupakan antara Negeri Melayu Bersekutu dan ini bermakna,SUK dilantik oleh Ketua Setiausaha Negara (KSN)," katanya.

Mengulas mengenai pengharaman logo gagasan 1Malaysia di Selangor, Ahmad Zahid berkata, ia merupakan satu tindakan zalim kerana logo tersebut boleh digunakan di negeri-negeri lain.Katanya,Barisan Nasional (BN) juga tidak pernah mengharamkan logo-logo pakatan pembangkang di negeri-negeri yang ditadbirnya.

''Sudah tiba masanya rakyat Selangor menolak mentah-mentah kerajaan pakatan pembangkang dan digantikan dengan kerajaan BN supaya rakyat tidak menghadapi masalah," katanya.

POST BY DR. ME...

Tiada ulasan: