2/17/2009

Isu Politik di Perak.. Sampai Mufti Kena Maki...



Kami UMNO Cawangan Gombak Selatan amat kesal dengan tindakan penyokong Pakatan Rakyat di Perak yang terlalu beremosi sehinggakan Mufti Perak,Datuk Seri Harussani Zakaria dimaki hamun oleh mereka.

Apakah mereka sedar bahawa mereka memaki seorang yang bertaraf tokoh ulama'? Ooo.. Jawapan mereka mudah. Apabila kerajaan Pakatan Perak tumbang,mereka yang menyokong Kerajaan Negeri Perak (Barisan Nasional) kini sebagai munafik termasuklah Sultan Perak dan Muftinya.

Kenapa begitu beremosi sehingga begitu sekali? Apakah peranan PAS yang memperjuangkan Islam membiarkan penyokong mereka mengutuk Ulama' Perak ini? Taksub dengan Ulama' tajaan mereka sehinggakan ulama' yang diikhtiraf seperti Datuk Seri Harussani ini dicerca denagn kata-kata kotor.

"Selagi pemerintah seperti Sultan Perak, Sultan Azlan Shah tidak menyuruh kita melakukan perbuatan maksiat, maka kita mesti taat. Jadi sesiapa yang ingkar, maka derhakalah orang itu.
Perbuatan mencaci dan memaki itu adalah perbuatan syaitan. Kalau mereka (penyokong pembangkang) hendak maki saya dan kata saya ini anjing terpulanglah kepada mereka"

Demikian kata Datuk Seri Harussani Zakaria (Mufti Perak) dalam Utusan Malaysia, 17 Februari 2009 mengulas mengenai perbuatan caci maki yang dilakukan oleh penyokong pembangkang terhadapnya.
Ingatlah,bahawa pemimpin anda kini sudah terang lagi bersuluh mempunyai moral yang rendah. Dari kes rasuah ke skandal demi skandal (Pemimpin PKR). Yang peliknya,pemimpin sebegini yang mereka bela dan simpati (merujuk kehadiran Ketua Muslimat PAS Pusat ke sidang akhbar Elizabeth Wong).

Wahai sahabatku dari PAS,anda mahu membela pemimpin sebegini,tetapi membiarkan penyokong anda mencerca Ulama? Jika benar,anda memang gila. Maaf jika ayat ini agak kasar,tetapi inilah realiti. Taksub dengan pemimpin sehinggakan yang buruk disanjung,yang baik dikeji..


Tiada ulasan: