2/22/2009

Ketua Wanita UMNO - Rafidah atau Shahrizat?

Pemilihan pergerakan Wanita UMNO semakin sengit apabila Naib Ketuanya, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dengan rasminya bertanding untuk merebut jawatan Ketua Wanita UMNO Malaysia. Persoalannya, adakah dengan pemilihan ini akan menyebabkan berlakunya perpecahan di kalangan Wanita UMNO Malaysia?

Apa yang kami harapkan dari UMNO Cawangan Gom
bak Selatan agar jentera Wanita UMNO akan lebih kuat dan bersatu walau siapapun yang akan memenangi jawatan ini. Kedua - dua calon Ketua Wanita UMNO ini mempunyai kekuatan yang tersendiri dalam memimpin pergerakan itu.



Tan Sri Rafidah Aziz yang juga penyandang Ketua Wanita UMNO mempunyai pengalaman yang luas dalam arena politik tanah air terutamanya dalam pergerakan Wanita UMNO Malaysia dan ini juga akan menjadi faktor penarik kepada ahli wanita UMNO untuk memilih beliau kembali menerajui Pergerakan tersebut.


Begitu juga dengan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang tidak kurang hebatnya dalam pentas politik. Pengalaman beliau menerajui Kementerian Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat sedikit sebanyak dapat mempengaruhi ahli-ahli untuk memilih beliau.



Sungguhpun begitu, kami di UMNO Cawangan Gombak Selatan sentiasa menyokong sesiapapun yang akan memenangi jawatan ini pada Pemilihan Mac depan. Apa yang paling penting, kerjasama dan bersatu padu dalam meneruskan perjuangan UMNO untuk agama, bangsa dan Negara.

Tiada ulasan: