2/12/2009

Kisah Kereta Camry.. Memakan Diri - Ketua UMNO Cawangan Gombak Selatan

Kisah Kereta Camry ini telah membawa nasib malang buat kerajaan Pakatan Rakyat.. Tidak perlu saya mempertikaikan pembelian kereta ini untuk kegunaan MB dan Exco negeri Perak. Apa yang diharapkan oleh Kerajaan Pakatan di Perak membawa tuah dengan pembelian kereta ini. Namun, lain pula yang terjadi. Kerajaan mereka tumbang dengan 3 ADUN dari PKR dan 1 dari DAP bertindak keluar parti dan menyertai BN..

Saya juga tertarik dengan kerajaan Selangor yang juga menggunakan Camry sebagai kereta rasmi mereka.. Tak takut jadi mcm kerajaan Pakatan Perak ke?

Sebenarnya bukan isu kereta yang menjadi masalah.. Sikap kerajaan Pakatan yang cuba mempermainkan emosi rakyat Malaysia memakan diri mereka sendiri. Sebelum ini,pemimpin-pemimpin Pakatan sering menuduh bahawa pemimpin BN sering melakukan pembaziran,hidup dengan penuh kemewahan dengan hasil wang rasuah. Sekarang, siapa yang membazir? Siapa yang mewah?Saya tidak menafikan ada di kalangan pemimpin UMNO yang melakukan politik wang. Asam garam politik,tiada manusia yang sempurna. Pokok pangkal diri kita samada berjuang demi Allah,atau ada kepentingan lain. Namun, UMNO telah mencari satu jalan penyelesaian yang baik melalui lembaga displin UMNO. Adakah pemimpin-pemimpin Pakatan bersih dari rasuah? Adakah Pakatan samada PAS, DAP terutamanya PKR ada menyiasat bagi memastikan pemimpin-pemimpin mereka bebas dari rasuah dan politik wang? Buka mata dan minda, kerana bukti ada di depan kita.

Saya ingin mengingatkan sahabat-sahabat saya yang dahulunya berjuang di dalam Pemuda UMNO bersama saya, kini hidup selesa di bawah payung PKR,berjuanglah dengan penuh keikhlasan dan tidak lupa diri. Kembalilah bersama saya,berjuang dalam UMNO.. PKR,perjuangan yang tidak telus. PKR,perjuangan hanya untuk Anwar Ibrahim. PKR,perjudi emosi dan minda rakyat.

Biarlah bersusah dahulu di dalam UMNO.. Kerana perjuangan kita untuk agama, bangsa dan negara.


ABD. RAZAK MUHAMAD
Ketua UMNO Cawangan Gombak Selatan

Tiada ulasan: