2/26/2009

Uncle Karpal,UMNO Pantang Dicabar - Tahniah Pemuda UMNO!!!

Insiden Karpal Singh diterjah dan dikepung oleh sebilangan pasukan Pemuda UMNO Kuala Lumpur dan Selangor di perkarangan Parlimen menarik perhatian kami. Pejuang-pejuang Melayu ini hanya mahukan kepastian kenyataan Uncle Karpal tempoh hari mengenai tuduhan beliau yang menyatakan Pemuda UMNO yang menghantar peluru kepadanya.


Tetapi, keceluparan Uncle Nyanyuk ini menjawab tuduhan di hadapan mereka telah menyebabkan mereka marah dan suasana menjadi kecoh. Pada pandangan kami, ianya tidak akan menjadi kecoh jika Karpal Singh memberi kerjasama yang baik. Tetapi disebabkan keceluparan Uncle gila ini telah mencabar krelibiliti Pemuda UMNO yang mewakili golongan Melayu muda.


Beberapa Ahli Parlimen dari DAP juga turut 'membantu' Karpal. Yang peliknya, di mana Ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang lain? Di mana Anwar Ibrahim, yang dikatakan Pembela bangsa Melayu,Cina dan India? Di mana YB Pas yang dikatakan membela masyarakat Islam?

Sudahlah YB-YB Pas dan PKR, anda sendiri tahu yang Uncle kamu ini telah melakukan kesilapan atas keceluparan dia. Kenapa kamu biarkan? Kenapa tidak ditegur orang gila ini? Kamu takut? Walaupun kamu tahu ianya salah? Jika kamu masih hendak membela orang bernama Karpal Singh, kamu juga gila.....

UMNO Cawangan Gombak Selatan akan terus mempertahankan agama, bangsa dan tanah air kita. Kami juga menghormati bangsa-bangsa lain. Tetapi, tolong hormati kami.



13 ulasan:

amk gombak berkata...

Pakatan Rakyat bela bukan bela kroni,rompak harta kerajaan,tipu raja ,banyak lagi.Lagi satu cawangan bunian kerr?

UMNO Cawangan Gombak Selatan berkata...

bela rakyat??? hmmm..lawak baca komen amk gombak. Yang di soal tentang uncle karpal. korang yang beriya - iya...wahhh ada skandal ker ngan puak uncle? bunian..hai amk gombak baru bangun ker...baru sikit tu pemuda umno provoke..apa kata orang 'panas mulut'...tapi bila nengok nama amk pon betullah..anak mas karpal...korang hantar lembu kat SPRM beli pakai duit Kerajaan Negeri mana lak... kalau bela orang melayu ok gak..boleh di terima pakai...nie bela uncle...sudah kena nyanyi 'Singh Is King' laaa...

amk gombak berkata...

provoke oku bole lahh.,.. pirahhh pemuda umno pondan... tak kemana umno kat bumi malaysia... sebaba tu rakyat selangor tolak umno dan bn... tapi aku beruntung dapat juga air percuma 20 meter cube diberi kerajaan selangor.Tapi 51 thn bn perintah apa dapat...yg dapat jual tanah melayu kat cina,umur budak 20 thn dapat tanah... buat malu lahh... lagi satu sultan tak marah pun... jgn derhaka pada sultan tak elok tau...jgn jadi pemuda umno trengganu kata sultan binatang...

Tanpa Nama berkata...

'amk gombak' xabis2 pertahankan Uncle Karpal dia.. suruh lah uncle Karpal pimpin Pakatan sbb uncle Karpal kata Anwar xlayak..

Haji A. Ali, HS berkata...

Salam,

Saya setuju dengan tindakan Karpal memanggil pemuda umno "celaka" saya kira di dalam parlimen kita boleh menghina dan memaki sesiapa pun. Ingat di dalam parlimen semua YB mempunyai immuniti dan tidak boleh dipersoal apa-apa yang dikatakan.

Pemuda UMNO memang SIAL, mereka sengaja memprovoke perkauman di dalam pentadbiran kerajaan. Lihat sahaja selepas isu di perak mereka menggunaka SLOGAN ini TANAH MELAYU dan HANYA ORANG MELAYU LAYAK MEMERINTAH..itu bodoh namanya, ini negara MALAYSIA dan BUKANNYA NEGARA UMNO...

dan di dalam perlembagaan pun menyatakan semua kaum boleh menjadi PM...itu kenyataan...

kalau pemuda rasa berani kenapa tidak mahu pilihanraya di PERAK??? taku ker???

PEMUDA UMNO HAMPEH !!!

kalau berani kita lawan la nanti di perak dan kedah!!!

saya janji akan memastikan BN berkubur di negara ini..BN sudah lama makan rezeki rakyat!!!

kalau berani kelurkan komen saya ini jangan nak tapis!!! FAHAM!!!

Haji A. Ali, HS berkata...

PENAKUT PERLU MENAPIS KOMEN ORANG!!!

Haji A. Ali, HS berkata...

Pemuda UMNO takut dengan komen2 panas..sebab itu mereka tidak telus dan hanya pilih komen yang sokong mereka sahaja !!!

penakut...!!!

Tanpa Nama berkata...

Nampaknye ramai pulak yg menyokong Karpal Singh ni yek.. Kamu sumer yg menyokong Karpal Singh ni ape.. Sya bersetuju jika UMNO Cawangan Gombak Selatan tidak memaparkan komen2 yg sebegini.. Komen yg tdk membina semangat utk memajukan org melayu dan Islam..

Org2 sebegini hanya tahu menuduh dan memfitnah.. tanpa sebarg bukti.. Kate najib tu la, pak lah ni la.. tapi bukti xde..

Bila terkne kt pemimpin dorg, br tau... tu pn nak bela gi, tuduh UMNO gi... sedarlah pemimpin anda pn da xbermoral... buat salah laku seks... rasuah mcm2...

Dl Anwar jamin pemimpin PKR semua bersih dr rasuah, korupsi, skandal.. Last2, kantoi...Eli, oh eli.. yg india pn kantoi gk..

Sudah2 lah.. sedarlah yg Anwar suda menipu kamu semua... Karpal Singh pun da kene tipu dgn Anwar.. Agak2nye menyesal dia sukarela jdi peguambnela Anwar dl sebab dia kate Anwar xbermoral..

Kamu2 yg menyokong org2 mcm ni sedar lah.. Jgn sampai ttipu dgn Anwar Ibrahim, Karpal Singh.. masing2 ade agenda masing2... Kamu semua kne main dgn Anwar..

Samalah sptmana Anwar mainkan Dr. Chandra, Marina Yusof, Ruslan Kasim, Ezam dan beberapa yang lain.. Semua org2 ni keluar masuk ISA nk bela Anwar.. Last2, dorg kne tipu..

UMNO AKAN TERUS HIDUP.. GOMBAK SELATAN, TERUSKAN PERJUANGAN.. JAGAN MUDAH TERPEDAYA DGN MEREKA.. HIDUP ISLAM, HIDUP MELAYU, HIDUP UMNO

Tanpa Nama berkata...

Kita akan terus menyokong UMNO... Mereka semua ni kne tipu dgn Anwar... UMNO terus hidup...

PKR... Parti Korupsi Rakyat...
DAP... Dendam Anwar, Pas
PAS... Perintah Anwar Sahaja

PAS..perjuangan Hukum Hudud
DAP..perjuangan Sekular
PKR..Hudud ke, Sekular ke, xkesah.. bg sama rata.. Kristian nak masuk Islam blh, Islam nak masuk Kristian pun blh...

Inilah PAKATAN... Nk perjuang keadilan. maki pemimpin UMNO byk skandal, rasuah.. last, pemimpin anda yg buat.. Malu2... Tuduh org biar dgn bukti, jgn pandai ckp je. Org kamu xpyh kne tuduh, tunjuk gmbar terus.. tu pun salah UMNO gak ke? Pemimpin kamu yg 'sangap', UMNO jugak yg kne..

Tanpa Nama berkata...

Kesian dorg ni, tpaksa jugak la sokong Karpal Singh sbb nak cover malu... Malu sbb pemimpin dorg pun ada skandal. Dulu tuduh pemimpin UMNO ada skandal la.. Skrg tkena batang hidung..

Manusia tiada yg sempurna. Tapi kamu tlalu yakin pd pemimpin kamu. Maksum sgt lah... Kamu dgr lah ckp Anwar tu..

aqil berkata...

Walawei, MB Sel. yg sedekah lembu 46 ekor berjumlah RM110,000 itu bukan rompak harta kerajaan ke? Perlu ingat sedekah guna nama MB bukan guna nama Kerajaan Negeri Selangor? Disedekahkan plak ke Bandar Tun Razak, kawasan Parlimen MB. Inilah yg dinamakan POLITIK SEMPIT. Org lain buat salah, diri sendiri buat, takpe.

Dimaafkan sebab ANAK KETAM, BAPAK KETAM pun tak boleh berjalan betul.

Nak kata PR tak mengamal rasuah, silap le beb. Anwar tu BAPOK segala rasuah tu. Peristiwa 916, dia nak bayor RM2 juta utk yg sanggup lompat, dan baru2 nie ahli cawangan UMNO pun hendak dibelinya dgn harga RM500. Sudahle AMK Gombak, whatever it is UMNO lebih relevan dari PR.

Haji A.Ali tu tolong beradap sikit, cakap siang pandang2, nama pun dah haji tolongle jaga pertuturan. Jgn sesuka hati gelar perkataan SIAL kat bangsa sendiri yg juga beragama islam. Ada ke Agama Islam memberi hak kepada setiap penganutnya dan mengajar penganutnya utk memaki hamun org lain. Masyaallah, bawa berubat dan bertaubatlah Hj. Ali ooi.

Ahli2 UMNO ada juga yg terdiri dari IMAM, yg alim, yg warak malah lebih suci dr Hj. Ali sendiri. Sanggup Hj. Ali berkata SIAL pd hamba2 Allah di atas. Renung2kanlah.

aqil

Tanpa Nama berkata...

Kpd AMK Gombak,

PR lebih rasuah, kerana Anwar sendiri adalah BAPOK segala rasuah. Terimalah kenyataan tersebut. Tawar RM2juta bagi memancing MP BN lompat parti tu bukan rasuah ke? Oh bukan, itu namanya sedekah je. Inilah POLITIK SEMPIT namanye. Org lain buat salah, diri sendiri buat takpe. Maklumlah, anak ketam yg bapaknya (ABI) tak ajar berjalan betul sebab bapaknya sendiri tak boleh berjalan betul.

Rompak harta kerajaan, beli lembu 46 ekor guna duit kerajaan Selangor tu bukan rompak harta kerajaan ke? Kita kalu niat nak sedekah nie guna duit sendiri le. LEMBU PUNYA SUSU, MB SELANGOR DAPAT NAMA.

Kpd Hj A.Ali,

Agama islam tak pernah ajar umatnya memaki hamun bangsa sendiri merujuk kpd perkataan SIAL beliau. Didlm UMNO itu sendiri ada yg diwakili oleh para imam masjid, alim-ulama yg lebih warak dari Hj. A.Ali. Sanggup nak menuduh hamba2 Allah dia atas dengan perkataan sedemikian. Renung2kanlah.

Org yg berfikiran waras dan matang tidak tergamak utk mengeluarkan kenyataan spt itu jadi disimpulkan disini yg Hj. A.Ali = Karpal Singh.

aqil

UMNO Cawangan Gombak Selatan berkata...

Kepada semua yang memberi komen tentang ini isu jutaan terima kasih di ucapkan.

tanpa nama dan aqil...terima kasih dan penghargaan kami kerana ulasan anda.kalau boleh jangan hanya di blog ini kita bersua tetapi juga di masa akan datang. semangat yang sdr2 tunjukkan menandakan bahawa UMNO itu masih relevan dan masih lagi menjadi pilihan generasi muda.

sedih juga di hati bila membaca artikel dari orang sebelah lebih - lebih yang sudah mendapat hidayah dan juga telah menyempurnakan hidupnya sebagai seorang Islam. marah bila yang muda - muda celupar dan kurang ajar tetapi santun yang di tunjukkan oleh...faham2 saje ya..seakan mengajar yang muda ini agar lebih kurang ajar. sikap yang di tunjukkan ini adalah mencerminkan bagi pandangan kami sebagai perjuangan mereka. teringat hadis nabi s.a.w yang bermaksud, seorang laki - laki menuduh laki - laki yang lain kafir sedangkan tidak, maka tuduhan itu akan kemnbali kepadanya. (maafkan kami jika ianya tidak sempurna terjemahan sebab baca sepintas lalu dalam buku Shahih Bukhari)

aqil dan tanpa nama..kami tetap menyokong anda dan terima kasih menyokong kami. yang sebelah sana...udah - udah le tu...