5/31/2009

DUN Penanti Milik PKR : PENGUNDI HANYA 46%, ISYARAT PROTES RAKYAT DUN PENANTI

Nampaknya PKR telah mencipta satu sejarah pilihanraya di Malaysia. Peratusan mengundi di DUN Penanti hanya 46 %. Ini bermakna kurang dari separuh pengundi di DUN Penanti tidak keluar mengundi.

Nampaknya pengundi-pengundi telah memberi isyarat kepada PKR bahawa mereka tidak bersetuju dengan tindakan PKR. Terima Kasih buat lebih 60 % pengundi DUN Penanti kerana tidak keluar mengundi. Tindakan ini sememangnya wajar kerana mereka sudah bosan dengan mainan politik PKR.

Di mana ahli PKR yang dikatakan lebih 80% di DUN Penanti menyokong Kerajaan Pulau Pinang? Adakah beberapa pengundi dari kalangan PAS juga bertindak memprotes pilihanraya ini? Adakah kemenangan PKR ini tidak direstui penduduk Penanti?

Terima kasih kepada ahli UMNO yang tidak keluar mengundi. Di situ dapat kita lihat keikhlasan dan kesetiaan ahli UMNO dalam memperjuangkan parti. Adakah baki 60% pengundi tersebut dari kalangan ahli UMNO?

Bersambung...



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Orang umno ni mabuk agaknya.Kalau benar rakyat protes tak mahu undi PKR dalam PRK maka apa tunggu lagi bubarkanlah DUN Perak sekarang.Kita tengok betul ke....rakyat sokong umno.Apa lagi janganlah tunggu lama-lama...

Anak Wangsa Maju berkata...

Nampaknya peratusan ini jelas menunjukkan PKR tidak mendapat sokongan lebih 60% pengundi DUN Penanti.

PKR kate kononnya penduduk PENANTI sokong PKR... Hampir 80%.. kononnya..

Sudah la... jgn tau nk kencing rakyat

fedup berkata...

Aiikk..sape yang mabuk lak nie..kawan marhain si pendatang baru dpat KP merempat kat negara owg buat macam negara sendiri

itu Perak punya crita sudah lama selesei..tadak apa lagi mau crita..

sekarang ini kita melihat peratusan yang keluar mengundi..di bawah 50%..hal nak bubar2 tu takyah nak kat Perak..Penang tu bubarkanlah..yang lebih memalukan bila kowg punya colan tak sampai setahun dah letak jawatan..nak belajarlah konon..yang sowg lagi sebab dah tak larat..kalau dah tahu setakat mana kemampuan diri..bak kata pepatah ukur baju di badan sendiri..jgn lak nak ukur baju di badan kancil..tapi diri itu bak gajah..

asik nak menyusahkan rakyat jer..masa depan anak2 kita bagaimana kalu ini yang terus di mainkan..bagaimana..pembangunan bagaimana..bising mahu itu ini meyalak tak tentu pasal..tapi kowg ada pikir duit yang pemimpin kowg ada bekepuk2 tu mana pergi..sebab diowg susah sebab bini lebih dari satu jadi kena sara lebih..jgn jadi bodohlah..kalu nak ikut budaya negara2 jiran kita..di persilakan bermastautin di sana..beram kowg ke sana..lepas cerita la kat kami beruntung ke tak duduk di bumi tercinta ini..katung pemimpin kowg bertambah tapi kowg apa cerita..mmg bertambah..tambah rekod di balai..

Nak menjawab tapi reti bahasa buta fakta!..