5/25/2009

Isu Zambry MB - KEPUTUSAN TELAH DISKRIPKAN? PULAK....

Keputusan Mahkamah Rayuan yang memihak kepada Dr. Zambry telah menyebabkan pemimpin-pemimpin Pakatan tidak berpuas hati malah menjadi bahan kempen pilihanraya DUN Penanti. Calon Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu menjelaskan bahawa keputusan ini telahpun diskripkan dan diatur oleh pemimpin-pemimpin BN sendiri.

Mana bukti anda? Bila Pakatan menang di mahkamah, dikatakan mahkamah mengadili dengan baik. Bila BN menang di mahkamah, dihina balik mahkamah. Inilah sikap pemimpin seperti Mat Sabu yang tidak pernah berpuas hati setiap kali keputusan tidak memihak kepada mereka.

Terimalah dengan hati yang terbuka. Mahkamah mengadili kes MB Perak dengan baik. Jika BN yang merancang kemenangan ini, kenapa pada mulanya mahkamah mengesahkan Nizar MB yang sah sebelum BN kemukakan rayuan? Kalau BN yang merancang semuanya, tidak perlu tunggu sehingga mahkamah rayuan. Apabila kami tewas pada mulanya, kami redha dan tidak pernah menuduh pihak Pakatan.

Sebelum ini, BN dituduh pencacai fitnah, perjudikan hak rakyat... mereka sahaja yang perjuangkan rakyat. Ini apa cerita? Tiada bukti, tiada usul periksa, terus mendakwa kemenangan BN telah diskripkan.

Tapi tidak mengapa. Terpulang pada masyarakat sama ada mahu percaya kata-kata Mat Sabu atau tidak. Orang ini pernah menggelar Anwar Ibrahim sebagai Al-Juburi semasa Anwar Ibrahim di dalam UMNO. Orang ini pernah mengatakan Anwar lebih ganas dari Mahathir. Sekarang? Anwar dipeluk cium seolah-olah kenyataan sebelum ini tidak pernah wujud.

Mat Sabu sebenarnya tak pernah puas memfitnah UMNO. Sampaikan pilihanraya DUN Penanti menjadi medan serangan BN walaupun kita tidak meletakkan calon di sana.

Sahabat, terima kenyataan. Mat Sabu sepatutnya memberi fokus untuk memantapkan PAS Pulau Pinang yang tidak lekang dengan pelbagai masalah dengan DAP dan PKR Penang. Mana suara PAS di Penang? Dahulu nyaris-nyaris PAS Penang boikot PRK Dun Penanti. Kelemahan sendiri tidak dipandang, BN pula dicaci.

BN menerima sebarang keputusan. Tidak kira menang atau kalah. Jika menang, Alhamdulillah. Jika tewas, cari kelemahan, perbetulkan. Itu sahaja. Tidak perlu menuding jari pada sesiapa.


1 ulasan:

fedup berkata...

takde modal la tu diowg nie..bagi PAS jgn lak nak menangguk di air keruh..ini dah melampau..tanya sendiri Mat Sabu tu..dia tu asal dari parti mana dulu..jgn nak senang2 melangsang owg!..

Awat la depa duk cakap BN n UMNO lagu tu..cubalah buat lagu hangpa sendiri..nak syok sendiri mampuih pi laa..jangan duk kata owg..mmg kurang ajaq sungguh namanya!..