6/23/2009

Kerajaan Perpaduan - PAS KINI DIGELAR BONEKA ANWAR IBRAHIM

Sepertimana yang kita sedia maklum, semalam Pakatan Pembangkang telah membuat keputusan tidak akan menerima sebarang bentuk perkongsian kerajaan atau Kerajaan Perpaduan sepertimana yang dicadangkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Ustaz Hadi secara tiba-tiba berubah fikiran semalam lantas menyalahkan Barisan Nasional yang memanipulasi isu Kerajaan Perpaduan ini. Beliau mendakwa BN telah memutarbelit isu ini agar Pakatan berpecah.

Pulak.... Ustaz Hadi, anda yang mencadangkan Kerajaan Perpaduan.. Kami dari UMNO menerima dengan hati terbuka. Kemudian kami pula yang disalahkan? Ini kenyataan dari luahan hati anda atau ikut skrip Anwar Ibrahim?

PAS kini tidak mampu lagi bersuara kerana telah dikawal oleh De Facto PKR, Anwar Ibrahim. Perpaduan Islam dan Melayu yang sepatutnya disambut dengan baik, kini hanya menjadi gimik politik. Anwar Ibrahim tidak akan sesekali membenarkan PAS berkongsi kuasa bersama UMNO kerana impiannya untuk menjadi Perdana Menteri tidak akan berjaya tanpa PAS. Anwar memerlukan PAS untuk menarik sokongan orang Melayu.

PAS sendiri tidak mengadakan Majlis Syura untuk membincangkan perkara ini. Kenapa perlu terus bermesyuarat bersama DAP dan PKR? Di mana Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa semalam? Beliau tidak memberi sebarang kenyataan berhubung keputusan ini?

Inilah Pakatan Pembangkang. PAS... Hanya menurut apa yang diputuskan dari Anwar Ibrahim. Perjuangan mereka semakin terbatas.


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAS dah jadi bodoh, tamak dan gila. Siapa yang ikut PAS dah tak tahu menilai antara buruk dan baik. Contoh pelacur Eli di jemput berceramah di pentas PAS di Kelantan. PAS untuk semua ibarat macam sampah

Tanpa Nama berkata...

SALAM ZIARAH
APA YG DI CANANG TAK SEPERTI YG DI SANGKAKAN. PAS KELIHATAN BEGITU KERDIL DI MATA ANWAR DAN DAP. PAS TIADA PENDIRIAN. TERNYATA PAS BERGANTUNG 'NYAWA' KPD MEREKA DEMI UTK KELANGSUNGAN PARTI. BAGAI BERJANJI DGN SYAITAN..NAUZUBILLAHIMINZALIKK

fedup berkata...

Kalau dah gila kuasa inilah jadinya..maknanya keputusan yang di buat oleh PAs sendiri tidak boleh pakai la...kalu camtu letak jer la bang nuar sbg presiden kowg..takyah nak pikir2 susah nk bertanding pada muktamar..

habis perjuangan islam dn negara islam kowg di robek bang nuar dan konco2nya..

uncle lim ngan karpal bai tengah bhangra ngan tarian singa..