7/14/2009

PRK Manek Urai : AHLI PUTERI UMNO PERAK DIBALING BATU - NIK AZIZ, APA SEMUA INI?

Kempen di Manek Urai yang disifatkan paling aman sebelum ini akhirnya tercemar dengan tindakan ganas para penyokong parti pembangkang.

Dalam insiden tengahari tadi, dua ahli Puteri UMNO Perak telah dikejarkan di kejarkan ke hospital Kuala Krai setelah dibaling dengan batu dan botol oleh penyokong pembangkang. Insiden berkenaan berlaku di pusat mengundi Sekolah Kebangsaan Peria.

Jika benar kamu fanatik menyokong PAS, kenapa perlu bertindak ganas sebegini. UMNO Cawangan Gombak Selatan amat kesal dengan apa yang berlaku. Apa semua ini? Inikah Islam yang diajar kepada kalian semua? Membaling batu sesama saudara seIslam tanpa rasa bersalah?

Datuk Nik Aziz, kamu perlu jawab soalan ini. Kenapa begitu agresif penyokong kamu sehingga mencederakan orang kami ini?

Berita Susulan Selepas ini.........


16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betul ke pembangkang yang baling batu? Kalau ya tangkaplah semua. 3000 anggota polis pun tak cukup ke? Mana mereka pergi? Mengundi ke? Kah! Kah! kah!

Tanpa Nama berkata...

biaq pi kena baling...yang penting BN akan menang besaq dgn majoriti lebih 2 ribu malam ni...ye ke?

BelokKiriKanan berkata...

Di PRK Penanti BN tak bertanding, so suasana begitu aman dan tenang, tapi sebaliknya yang berlaku bila BN bertanding di MU. jadi saya mencadangkan BN jangan bertanding di mana2 PRK untuk mengekalkan suasana yang tenang dan aman kerana BN punca provokasi pergaduhan.

Tanpa Nama berkata...

Masih lagi xnak ngaku salah? Orang2 kamu da wat silap bukan nak mintak maaf...

Beristigfar lah penyokong PAS... Jangan nak sorok kesilapan kamu... Kamu mmg dari dl suka bersikap agresif.. Macam mana perintah Masia nanti agaknya.. Huru Hara...

Ct berkata...

Sedih bile tgk orang2 pembangkang masih nak pertahankan tindakan kawan2 mereka yang ganas ni..

Salman berkata...

Ini semua kerja gila penyokong PAS... DAP dorg cium molot... orang2 Islam macam kita dibaling batu...

Memang gila orang PAS ni

sasha2020 berkata...

Alasan yg retorik. Bila ada penyokong UMNO yang kena baling batu, itu bukan penyokong PAS yg buat. Itu ialah orang UMNO sendiri yg pakai bendera PAS. Aku dah nak muntah bila baca alasan yg sedemikian...

Punca provokasi...siapa lagi? semua orang dah tahu. Cuma mereka ni buta mata dan hati.

Biasalah, orang PAS ni agak extreme dan fanatik. Kata memperjuangkan Islam, tapi tindak tanduk dan akhlak, sungguh memalukan. Fikirlah sendiri....

Anak Perelih berkata...

dua dua belah sama sama baling la.. cuma puteri yg kena tu tak reti mengelak macam orang lain saja.. tu yg kena tu... tepuk sebelah tangan takkan berbunyi ... itu pepatah Melayu....

Khuraishah berkata...

Masa saya borak2 dgn orang PAS pasal isu ni tadi, saya cakap xpatut buat cmtu sampai baling batu.. kita sesama Islam...

dorg cuba tukar topik.. cakap macam mana kamu blh ckp orang UMNO ni Islam, pakai tudung pun x?

Hello, apa pulak kene mengena dengan tudung ni? Kalo cam2, suh dorg baling batu kt sumer orang Islam yg xbertudung... pemimpin PKR tu, kamu jgn ingt kami xtau de gak isteri dorg xbertudung.. Isteri Ketua PKR Penang, bertudung ke?

Suka hati kamu je nak menghukum org cm2.. Islam ade ajar cara cmtu ke?

Jangan nk mengalih perhatian dgn mengaitkan isu tudung lah, hudud la... diri sendiri xsempurna da nk hukum org membabi buta...

Sue berkata...

Tu la pasal.. Dorg yg buat, UMNO yg salah.. Org PAS ni memang gila babi punye orang

Tanpa Nama berkata...

Catatan ringkas:
* Calon BN menyatakan yakin menang
* SPR diramalkan umum keputusan jam 8.00 malam.
* Sehingga hari ini BN telah berjanji nilai melebihi RM140 juta projek jika menang.
* 8.00 pagi, semua pusat mengundi dibuka.
* Pelbagai media tidak memberi harapan besar kepada PAS.
* Nasharuddin dan Najib tidak kelihat sehingga hari ini.
* Najib yakin pengundi bawah 40 tahun bertukar arah ke BN.
* Muhiddin dakwa PAS tiada hak tuntut projek jika BN kalah.
* Polis dakwa pilihanraya paling aman sejak beberapa tahun(melibatkan BN-Umno bertanding).
* Najib tidak kelihatan di Manek Urai tanda BN yakin menang.

Parti Bebas berkata...

Tak kesah la kalau PAS menang sekalipun, tapi dengan cara ganas macam ni, menang samseng la...

Aku xsokong sesapa. Tapi kalo BN kalah kt Manek Urai pun, bukan sbb BN xkuat. Mayb sebab BN masih peringkat pertama memperbetulkan kesilapan mereka..

Kelantan... Org kuat Nik Aziz berapa ramai.. Sokong je Nik Aziz. Perangai tak macam Nik Aziz pun.

fedup berkata...

Astagfirullah..apahal la depa nie..dengan pompuan berani la..cuba dengan lelaki..tak berani lak korg..asik menyalak saje pandai..

tanpa nama 17:05..kalu kena baling tu sedara mara kao amacam..gelak gelak la gelak la..

kirikanan..boleh kalau BN tak bertanding..lepas tu jangan menyalak yang k'jaan tak tolong..aku cukup fedup owg camnie..kita jaga keamanan yang mulakan siapa..takkan asik nak diamkan diri dengan tindakan yang tidak berhati perut buta hati bersikap tidak hormat tak tahu malu baling pompuan..itu aku nak ulang balik... baling kat muslimah diowg nengok..macam beruk matyeh mengamuk tak ingat dunia..siap citer satu dunia apa UMNo ngan BN buat..skank nie biar la satu dunia nilai kowg lak..gunakan ISlam sebagai perlindungan..shame on you!..

anak perelih...hang salah guna pepatah la..buat malu owg melayu ja!

dah buat owg salahkan owg lain..lagi la ciri2 pengecut pembelot agama dan bangsa serta negara..celaka besar! inilah yg di katakan sebagai mendukung biawak celaka..takk guna di bela..kasi k****g buat kari lagi baguih..nampak tak semua siapa yang bersikap dayus berat sebelah pada pompuan..

khuraishah..diowg kan pandai kona2..pasai tu kat tempat diowg mat2rempit membonceng minah2 rempit berlambak..sebab pemimpin dia yang ajar kona2 camtu..

romy irwan shah berkata...

a,kum...agak2 lah,xkan nak main kotor kot sampai baling2 batu.ni dah melampau,takut sgt kalah.hmmm,nampak nya yg aku dgr PAS nak menang majority 2000,last2 65 undi jer.tahniah pada BN,walaupun kalah tp sebenarnya BN menang kerana org melayu dan rakyat kelantan dah percaya kan BN dan UMNO.apa pun pilihan raya akan datang aku harap semua org kelantan yg ada kat kl ataupun merata-rata malaysia.balk lah kelantan dan sokong BN dan UMNO.x rugi beb,tgk mcm sabah dan sarawak cukup,dah maju

KudaPerang berkata...

Toksahlah nak komen pelik2, hangpa yang takdak di tempat kejadian tak tahu apa-apa..nih aku yang duk ada di Pusat Mengundi SK Peria tengok segala yang berlaku dari mula kronologi provokasi yang berlaku di situ...sudahlah...memang terbukti budaya samseng Pemuda Umno yang diratib selama ini dipraktikkan di MU!!! Muslimat Pas yang cedera teruk di mulut kerana dibaling dengan batu sampai berdarah-darah ada ke keluar dalam Berita Harian, Utusan Malaysia, Harian Metro, NST, The Star, RTM @ TV3? hAH! hAH! Yang Puteri Umno pulak masuk hospital sebab cedera ringan kerana terjatuh ketika mengelakkan balingan botol mineral kosong oleh penyokong PAS yang sudah hilang sabar (masih mampu bertahan - guna botol air mineral kosong shj) akibat diprovok secara melampau oleh Pemuda dan Puteri Umno dari pagi..

KudaPerang berkata...

Toksahlah nak komen pelik2, hangpa yang takdak di tempat kejadian tak tahu apa-apa..nih aku yang duk ada di Pusat Mengundi SK Peria tengok segala yang berlaku dari mula kronologi provokasi yang berlaku di situ...sudahlah...memang terbukti budaya samseng Pemuda Umno yang diratib selama ini dipraktikkan di MU!!! Muslimat Pas yang cedera teruk di mulut kerana dibaling dengan batu sampai berdarah-darah ada ke keluar dalam Berita Harian, Utusan Malaysia, Harian Metro, NST, The Star, RTM @ TV3? hAH! hAH! Yang Puteri Umno pulak masuk hospital sebab cedera ringan kerana terjatuh ketika mengelakkan balingan botol mineral kosong oleh penyokong PAS yang sudah hilang sabar (masih mampu bertahan - guna botol air mineral kosong shj) akibat diprovok secara melampau oleh Pemuda dan Puteri Umno dari pagi..
Lain kali kalu ada PRK lagi udah-udah ler buat perangai samseng provok-provok tak baik! Macam orang tak bertamaddun malu siket kat orang Uganda nun!!!