7/14/2009

PRK Manek Urai : BN ATAU PAS? KUASA DI TANGAN PENGUNDI

Hari ini pengundi Manek Urai akan menjalankan tanggungjawab mereka untuk keluar mengundi memilih wakil rakyat di kawasan mereka. Setakat pukul 1 petang tadi, lebih dari 70% pengundi telah keluar mengundi.

Malam ini juga kita akan dapat saksikan siapakah calon yang akan memenangi PRK Manek Urai. Bagi UMNO Cawangan Gombak Selatan, siapa sahaja yang akan menang pada PRK kali ini, di harap dapat menjalankan tanggungjawab sebagai wakil rakyat dengan penuh tawadduk dan bertanggungjawab.

Sememangnya kami mengharapkan kemenangan BN di Manek Urai. Namun, kuasa di tangan pengundi. Mereka yang akan memilih calon yang sesuai di DUN mereka. Bagi yang mengundi BN mungkin merasakan bahawa perubahan besar wajar dilaksanakan di DUN tersebut terutamanya dari aspek kegiatan ekonomi di kawasan tersebut. Mereka mahukan transformasi ekonomi pertanian yang rancak dapat dilaksanakan seperti yang dijanjikan BN.

Tentunya yang mengundi PAS bukanlah kerana faktor calon. Tetapi mereka merupakan penyokong fanatik Datuk Nik Abdul Aziz yang mereka amat hormati dan dianggap sebagai nadi kekuatan PAS din Kelantan. Mereka menganggap Datuk Nik Aziz adalah ulama' dan wali yang akan terus sinar di hati mereka.

Apapun keputusan pada malam ini, kita terima dan sentiasa mendoakan kesejahteraan Manek Urai. Jika BN menang, kita bersyukur ke hadrat Ilahi. Jika BN tewas, jadikannya sebagai pembakar semangat untuk kita terus berusaha memperjuang Agama, Bangsa dan Negara.

HIDUP BN...!


1 ulasan:

kelambuharimau berkata...

tapi dah nyata..rakyat mula tolak pas