8/13/2009

KG. BUAH PALA RANAP - PENDUDUK LAWAN BERANI MATI

Beberapa jentolak telah memasuki Kampung Buah Pala untuk meruntuhkan rumah-rumah di atas sekeping tanah yang menjadi pertikaian berlarutan sejak April. Penduduk kampung berkenaan yang membentuk perisai manusia juga bertembung dengan unit pencegah rusuhan LSF dalam beberapa pergelutan.

Penduduk mendakwa mereka telah dipukul oleh anggota polis unit berkenaan. Seorang wanita turut jatuh pengsan dalam pergelutan tersebut. Penduduk telah menggunakan najis lembu sebagai senjata untuk melawan pekerja-pekerja syarikat.

Bila baca artikel ini, teringat dulu Pembangkang pernah sebut Kerajaan BN menzalimi rakyat, Perdana Menteri telah mengarahkan polis bertindak kasar terhadap penyokong pembangkang semasa demonstrasi, rakyat menderita di bawah Kerajaan BN, BN zalim seperti zionis. Inilah tuduhan-tuduhan dan hinaan yang dilemparkan Pembangkang kepada kita.

Sekarang? Apa yang berlaku di Kg. Buah Pala ini atas arahan siapa? Pemimpin BN ke? Allah Maha Besar.. Tepuk dada tanya hati...



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM UCGS..SEJARAH TAK PERNAH BERDUSTA. KLU DLU MEREKA KERAP MELEMPARKAN PELBAGAI TUDUHAN YG MELAMPAU, KINI MEREKA SEDANG MERASAINYA. SETELAH DI ANGKAT SEBAGAI SEBUAH KERAJAAN BARU, AKHIRNYA MEREKA TAHU BETAPA SUSAHNYA UNTUK MENGURUS TADBIR SESEBUAH KERAJAAN.

MEMANG MANUSIA SENANG DI BUAI DGN KATA2 MANIS, JANJI MELANGIT ITU DAN INI TP BAB MELAKSANAKAN MEREKA KELIHATAN TAK BERMAYA. RAKYAT BAGAIKAN ANAK KUCING YANG KEMATIAN IBU. AKHIRNYA YG MENJADI MENANGGUNG DERITA ADALAH ANAK2 MEREKA SENDIRI

Ashley Ahmed berkata...

Salam,

Hmmm apo nak dikato.

eXception berkata...

Kata pepatah kalo kita tepuk dulang yang dipenuhi air, air akan terpercik kat muka sendiri... Mcm tu la pembangkang, mula-2 kata akulah yg hebat, skrg apa macam?

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

fedup berkata...

salam..

apa dah jadi
apa dah jadi
dulu berapi-api
kata BN menzalimi
sekarang apa dah jadi..

ni semua natijah mulut cabul..ingatkan selamat tapi kiok!..padan muka hangpa!