12/10/2009

CHOO KEONG AKA 'MR POLITICAL BADUT' TAK BELA RAKYAT - KENAPA DIBIAR PENIAGA MELAYU W.MAJU MEREMPAT?

Kisah Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong aka 'Mr. Political Badut' ini yang tiba-tiba naik hantu di Parlimen gara-gara dimarahi oleh Ketua UMNO Bhg. Wangsa Maju, Dato' Shafei Abdullah. Kecut perut Badut ini rupanya.

Seperti kenyataan Dato' semalam, beliau hanya mendengar rintihan peniaga Melayu di kawasan Danau Kota dan Taman Melati yang ingin terus kekal mencari punca rezeki halal. Dato' hanya sampaikan rintihan peniaga-peniaga tersebut kepada DBKL. Tidak berlaku sebarang paksaan atau ugutan dari pihak Dato'.

Bercerita mengenai Bazar Larut Malam Uptown Danau Kota, salah seorang peniaga Uptown Danau Kota telah meluahkan ketidakpuasan hati. Berikut merupakan kenyataan beliau : -


Saya tidak menafikan terdapat bantahan dari beberapa penduduk setempat di kawasan ini, malah pemilik pam minyak Shell dan Petronas di sini juga membantah pada mulanya. Namun bantahan ini tidak sampai sehingga 500 orang seperti yang dinyatakan 'Mr. Political Badut'. Mereka yang membantah ini terdiri dari beberapa peniaga Restoran Cina, pengunjung dan mereka yang kecewa kerana tidak mendapat tapak lot perniagaan di Uptown ini. Pemilik pam minyak Shell dan Petronas yang pada mulanya membantah tapak perniagaan di Uptown ini pada mulanya telah menyokong penuh dengan kewujudan Uptown ini.

Ini kerana jualan barang makanan mereka telah meningkat dengan mendadak, malah hasil keuntungan jualan runcit ini lebih banyak dari komisyen minyak mereka. Masakan tidak setiap hari stock jualan runcit di tambah ke steysen minyak mereka. Malah sejak kewujudan Uptown ini Medan selera disini penuh dengan peniaga dan para pelanggan. Tidak kurang juga Tuan punya bangunan di sekitar kawasan Uptown ini yang lot kedai mereka habis di sewa untuk di jadikan stor dan bilik sewa. Jika tidak kerana Uptown ini bangunan di sekitar kawasan ini lengang, dan Lot kedai mereka ini tidak langsung berpenghuni. Yang membantah sejak mula di buka adalah pemilik restoran cina di kawasan uptown ini.

Ada 3 buah restoran cina yang mana 2 dari nya berada di sudut corner bangunan. Meja telah di buka sehingga ke atas jalanraya dan ianya telah menyebabkan kesesakan dan kesukaran buat kenderaan lalu lalang di sini. Sebelum pembukaan Uptown ini pada 2006 sudah wujud masalah kesesakan jalanraya akibat dari restoran cina ini.

Jadi mengapa MP PKR ini bising bising? Oh ya, untuk makluman semua 1 restoran cina di sini merupakan kubunya semasa berkempen dahulu. Malah sering kali 'Mr. Political Badut' ini ada di restoran cina ini dalam menjalankan urusannya. Ketiga tiga restoran cina inilah yang membuatkan baru sekarang 'Mr. Political Badut' membentangkannya di Parlimen. Kenapa tidak sebelum ini? Kenapa baru sekarang?

Ianya ada bersangkut paut dengan pembukaan tapak KOBERA, tapak yang mana di buka bagi memberi peluang perniagaan kepada Bangsa Melayu menjalankan perniagaan di sini. Bukan banyak pun hanya 30 lot sahaja. Bazaria Larut Malam Danau Kota merupakan tempat perniagaan buat bangsa Melayu yang paling berjaya dari bazar perniagaan lain. Malah Uptown Danau Kota ini juga berjaya menarik kedatangan pelancong dan bersaing dengan sihat dengan Petaling Street yang mana di monopoli kesemuanya bangsa Cina.

Mujur Dato Shafie bertindak dengan cepat dalam menangani hal berkenaan. Jika tidak pasti akan ada sengketa antara peniaga melayu dan cina di kawasan Wangsa Maju ini.

Huh? Apa cerita 'Mr. Political Badut'? Menjadi satu kesalahan ke Dato' Shafei cuba campurtangan hal peniaga di Uptown Danau Kota dan Taman Melati? Salahkah Dato' cuba membela peniaga-peniaga ini? Kenapa? Rasa terancam?

Dato' Shafei Abdullah sentiasa memastikan masyarakat Wangsa Maju tidak kira Melayu, Cina mahupun India dapat pembelaan sepenuhnya tidak kira dari aspek pekerjaan, taraf hidup mahupun semangat perpaduan asalkan ianya berpunca dari perkara yang halal.

Kenapa 'Mr. Political Badut' hanya membela beberapa buah restoren dan mengabaikan hampir 50 peniaga Melayu di Bazaar Larut Malam Uptown Danau Kota? Sehingga didesak agar kesemua peniaga-peniaga ini ditutup?

Bazaar Larut Malam Uptown ini dilihat mampu menjadi tarikan masyarakat untuk datang ke kawasan Wangsa Maju. Kebanyakan pengunjung dari serata tempat. Malah ada yang sanggup datang dari luar Kuala Lumpur semata-mata untuk melihat senditi kemeriahan Uptown Danau Kota.

Dato' Shafei Abdullah hanya membantu membawa keluhan ini ke DBKL. Selebihnya, terpulang pada kuasa DBKL untuk bertindak.

Mereka yang berniaga ini hanya mencari rezeki halal. Mahu mencari lebihan pendapatan untuk keluarga mereka. Salahkah Dato' Shafei cuba membantu mereka? Apa sangatlah setakat rintihan 3 Restoren berdekatan yang sememangnya sudah lama bertapak dan berniaga di situ? Jika semangat 1Malaysia dipegang, semua perkara ini tidak timbul. Eh, lupa pulak. PKR mana ada guna konsep 1Malaysia. 'Mr. Political Badut', ingatlah, jangan sesekali bersikap biadap dengan kami. Macam-macam isu kamu, kami simpan. Ingatkan malas lah nak kecoh-kecoh. Kami hanya jalankan tugas kami bela nasib rakyat.

Tapi jangan cuba 'usik' kami. Sekali kamu 'usik', 1 bala tentera kami serang. Memang, ada sebilangan blog yang menegur UMNO Wangsa Maju agar bangkit dari lena. Tiba masa untuk kita serang Pakatan Pembangkang Wangsa Maju. Kami di UMNO Cawangan Gombak Selatan tidak menghadapi sebarang masalah.

Kita akan memberitahu rakan-rakan kita Cawangan lain agar turut bangkit dan bersatu menentang pembangkang di bawah pimpinan Wee Choo Keong aka 'Mr. Political Badut'.


Dulu Kami Diam...
Dulu Kami Membisu...
Kerana Kerja Kami...
Bela Nasib Rakyat Wangsa Maju...
Tapi Sekali Kamu Usik Kami...
1 Bala Tentera Menanti Kamu...
UMNO Cawangan Gombak Selatan Akan Mulakannya......
Kamu tunggu, Mr. Political Badut....


5 ulasan:

YB Raz berkata...

nak minta cina bantu orang melayu?

nak minta cina bantu peniaga melayu?

nak minta cina bantu tegakkan syiar islam?

Jawapannya JANGAN HARAPLAH.

Inilah nasib yang menimpa orang melayu kalau mereka memegang kuasa. Selama ini hanya orang melayu saja yang memikirkan nasib bangsa lain tapi mereka tidak memikirkan nasib kita.

Kalau ditolongpun, ada maksud disebaliknya.

Tapi orang melayu masih tak sedar. Orang melayu dah hilang semangat jihad. Orang melayu dah hilang semangat sayangkan bangsanya.

Salam UCGS.. berkata...

Balun jangan tak balun badut sarkis nih..konon2 nak jinak 'harimau2 d WM..skank sape mau kena ngap nih..aku tak sabar nengok reaksi badut nih..dah la racist cakap sedap mulut dia..apa dah xde keje ker nak sibok hal owg..

kacau jiwa punyer owg..lagi satu..kenapa hari khamis yang bazar malam boleh jem..warga WM kasi laporan sikit..

nak aku starlight badut tapi tak mau laa..bedak tepung dia pakai tebal sangat kat muke dia..kotor lak tangan ako nnt..

pinggan tak retak
nasi dalam periuk
orang tak hendak
jadi serupa beruk

PORTMAN berkata...

Restoran Cina dah kowtim.
Peniaga Melayu tak Kowtim. Memang la dia marah.
Bangsa Cina laknatullah ni memang hidup dalam kongsi gelap. Bila dah jadi Tai Lo kena jaga anak buah. Anak buah merungut mesti dia melenting.
Yang penting dia menang kerusi pun Melayu yang pilih.
Sekarang kena la pijak kepala hatta hal peruntukan masjid pun.
Tak ke bodoh bangsa Melayu ni asyik kena tipu aje.
Jadikan 1 Melayu!!!

MAT SIRAT berkata...

Menang 150 undi ikan bilis dulu tu pun sekarang lagak macam menang majoriti 1,500 undi...

MP Wangsa Maju - PKR harus diatur jejak kasihnya dengan KEKALAHAN PKR KEPADA BN...

Jadikanlah medan PRU13 sebagai PRU TERAKHIR... UNTUK ITU BERUSAHALAH SEPERTI TIADA LAGI USAHA SEDEMIKIAN YANG PERNAH DILAKUKAN SEBELUMNYA...

KPI KITA HANYA SETAKAT PRU13 SAHAJA...

FIKIR-FIKIRKAN ...

infrared berkata...

org melayu semmgnya bijak..pilih lagi cina bangsat ni jadi wakil..skg kamu rasakanlah akibatnya..jgn haraplah cina akan tolong melayu spt mana melayu tolong cina!! masih tidak sedar2 lagi ke perangai bangsa pelahap yg tak pernah tahu erti kenyang ni? sedarlah melayu, hanya mlayu saja yag tahu erti nk bantu melayu tp jgn melayu yg hanya gendutkan perut sendiri dan kaum keluarga saja!!