4/15/2009

Kerajaan Selangor Mahu Elizabeth Wong kekal Jawatan - PAKATAN PANDANG ISU MORAL?

Nampaknya Kerajaan negeri Selangor memutuskan untuk mengekalkan jawatan Elizabeth Wong sebagai exco kerajaan negeri dan ADUN Bukit Lanjan. Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, Elizabeth Wong menjadi mangsa kekejaman individu yang ingin menjatuhkannya. Oleh itu, beliau menyerahkan urusan ini ke pihak mahkamah dan ia tidak ada kaitan dengan jawatan yang disandang Eli.


Nampaknya Parti Keadilan Rakyat (PKR) bersikap terbuka dalam hal ini. Parti yang sentiasa menuduh pemimpin UMNO dan BN mempunyai moral yang rendah,telah mengangkat semula seorang wanita bernama Eli ini bersama barisan 'Kabinet Selangor'.

Kepada sesiapa yang mebaca artikel ini, tepuk dada, tanya hati. Dihina UMNO dan BN seperti bapak ayam dan pelacur, tetapi diangkat pula Elizabeth ini. Siapa yang mengangkat pemimpin yang moral sebenarnya? UMNO atau PKR? BN atau PR?


Ditanya sama ada keputusan ini bermakna kerajaan negeri tidak menganggapnya sebagai satu isu moral, Khalid berkata: "Iya, isu moral, tetapi tidak ada kenyataan yang paling sahih. Seseorang itu dianggap tidak bersalah selagi tidak dibuktikan."


Ditanya mengapa keputusan ini berbeza dengan kes yang berlaku di Pulau Pinang yang membabitkan ADUN PKR penanti, Mohammad Fairus Khairuddin yang meletak jawatan walaupun masih dalam siasatan.

Khalid berkata perkara itu berbeza kerana Fairus meletakkan jawatan secara sukarela.

Pulak.. Selepas ini, Elizabeth jangan pula memberi alasan hendak sambung belajar pula. Nanti tak sempat nak lari ke Singapura, kena cekup dengan SPRM. Fairus... Oh.. Kuari.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Good on brave Ms. Wong. I hope she would pursue her case to have the men who took the photos be convicted criminally. What women/girls have to put up with, in an increasingly Taleban-mentality Malaysia, as led by UMNO! Look at Altantuya's case - the police criminals are even given the privilege to hide their faces the whole time, even after being convicted! I bet they are enjoying themselves now with their multi-million BLOOD cash! And that Razak Baginda, staying and studying in fancy Oxford Univ. from all the BLOOD money does he? Strange that all these vile crimes happen to be committed by Malay-Muslim men!

Katharina Sri (former: Noor Aza Othman),
Germany.

ONE berkata...

salam,

good it seem like the person who gives the comment was converted..

just look at PR supporter have no moral like their leader..

fedup berkata...

tanpa bernama

Noor Azza Othman born muslim n raise as a muslim...now you r...I wonder...

hmmm..you yourself running from who you are now try to judge people...

support who you like but don't try to accuse others...UMNO or other malay leader...you think you know what's really going on in malaysia...

my dear katharina..I pity you for being mislead...I pray Allah for His Guidance and his Mercy Upon you