7/25/2009

Isu Kematian Teoh Beng Hock - KEMUNCULAN BLOG MISTERI JAWAB ISU KEMATIAN SETPOL EXCO SELANGOR

Tiba-tiba hangat di internet mengenai kemunculan sebuah blog misteri yang yang mendakwa kematian mengejut pembantu Exco Selangor,Teoh Beng Hock mungkin ada kaitan dengan kegiatan songlap peruntukkan kerajaan negeri oleh kalangan ADUN DAP.

Pengendali blog itu tidak diketahui. Nama blog itu - Truth for Teoh Beng Hock mengunakan alamat http://t4tbh.blogspot.com Blog yang mendakwa kebenaran akan didedahkan itu kata ia bertujuan untuk membersihkan nama Teoh.

Apa yang menarik blog itu mendakwa ia hendak membongkar bagaimana mendiang Teoh telah membuat salinan dokumen yang boleh mendedahkan kegiatan ‘merompak’ dan ‘melenyapkan’ peruntukan kerajaan oleh kalangan ADUN DAP di Selangor. Membaca tulisan yang baru tiga siri itu, budak sekolah rendah pun boleh hidu penulis cuba beri gambaran yang boleh menimbulkan syak wasangka kemungkinan kematian Teoh tidak boleh ditolak ada kaitan dengan kegiatan itu.Ramai orang akan terlopong membaca pendedahan yang dibuat.

Ini kerana DAP yang selama ini mendakwa ia cukup benci dengan amalan salah guna kuasa dan penyelewengan, dalam tempoh satu tahun berkuasa mempunyai modus operandi ‘songlap’ duit kerajaan secara teratur.

Apapun, kami dari UMNO Cawangan Gombak Selatan menyerahkan kebijaksanaan pihak Suruhanjaya Bebas untuk menyiasat perkara ini.



Tiada ulasan: