7/02/2009

Wacana Pemuda PAS dan UMNO - PAS, TAK TAKUT DAP MARAH KE?

Nampaknya ada usaha untuk menggagalkan wacana ilmiah yang melibatkan Pemuda PAS dan Pemuda UMNO Malaysia. Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Razali Ibrahim berkatan jangan kerana kerana masalah logistik, wacana antara Pemuda Umno dan Pemuda PAS itu gagal.

Katanya, sekretariat bersama akan berbincang mengenai tajuk, tempat, tarikh dan masa wacana itu mahu diadakan. Namun begitu, Menurutnya, ini kerana tajuk wacana yang dicadangkan oleh Dewan Pemuda PAS - benarkah perjungan Umno tidak bercanggah dengan syariat Islam - mungkin menguntungkan parti itu sahaja.

Bagi UMNO Cawangan Gombak Selatan, jadikanlah wacana ini sebagai satu platform untuk menguatkan Islam di Negara kita. Janganlah dipersoal siapa lebih Islam samada PAS atau UMNO kerana ini akan lebih mengundang perpecahan Islam dan Melayu. Sebab jika hendak berkata tentang parti mana yang lebih Islam, lebih baik PAS mengadakan sesi ini dengan PKR atau DAP terlebih dahulu. Kerana sudah terang-terang 2 parti ini tidak perjuangakan Islam. Apatah lagi Melayu.

Perbincangan mesti lebih tertumpu kepada Bagaimana hendak mengukuhkan semangat iltizam dan ke arah pembentukan sahsiah Islam yang mantap terutamanya di kalangan remaja.

Tetapi, UMNO Cawangan Gombak Selatan tidak mahu wacana ini dijadikan platform untuk PAS menghina UMNO. Cukuplah cadangan Kerajaan Perpaduan. Ianya hanya tinggal gimik sahaja. Akhirnya tidak menjadi kerana halangan dari 2 parti yang tidak pernah senang atau selesa dengan perpaduan. Harap 2 parti ini tidak mencampuri urusan mengenai perkara ini.

Dan satu perkara lagi, jangan bermain dengan api. Jika benar Pemuda PAS lakukan ini demi mempertahankan Islam, anda tidak sewajarnya mengikut telunjuk DAP dan PKR. Jangan pula bila DAP melenting, terus tak jadi.

Lihat sahaja semalam. DAP Kedah bertindak keluar dari Pakatan Pembangkang Kedah. Menggelabah semua Pemimpin PAS dan PKR. Sudahlah tu PAS, DAP sebenarnya tidak pernah terima kamu, perjuangan kamu, jatidiri kamu. Semua ini tidak dipandang. Satu hari nanti, DAP akan pijak kamu. Renung-renungkanlah.

Ingat, jangan bermain dengan api jika bercakap mengenai perbincangan Islam dan Melayu... PAS wajar bertegas dalam pendirian mereka kali ini. Jangan jadi boneka PKR dan DAP lagi.


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya syorkan tajuk
"Adakah Nik Aziz menyesatkan umat Islam"

malaysia.suarademokrasi berkata...

salam,...nice blog
harap tuan blog dpt follow blog saya juga..
kalau ada masa berhujahlah di group UMNO friendster. :)